کد خبر: ۲۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
شفاآنلاين - کم یا بیش با قطار سفر کرده ایم اما شاید خیلی از مسافران قطار حتی آنانی که کارشان سفر است، از همراهی سفیران سلامتی کمتر آگاه باشند.

به گزارش شفاآنلاين ؛یکسره آن لاین است و ساعت کاری اش مطابق با طول سفر، احتیاجی به گرفتن وقت قبلی هم ندارید، حتی از منشی و دفتر دستک هم خبری نیست.

مسافران از بدو ورود به ایستگاه تا مقصد زیر بیمه خدمات درمانی اند.

روی صندلی نشسته بود اما انگار دردی آزارش می داد که وقتی علتش را جویا شدم خندید و گفت: پزشک قطار بودن این سختی ها را هم دارد.

چهار سال است که در مسیر تمام خطوط ریلی کشور اعم از داخل و خارج همراه مسافران بوده از شمال تا جنوب از شرق تا غرب اما انگار دل خوشی از مسیر جنوب نداشت.

می گفت: تمام پزشکان قطار هر کدام به نوعی سختی های مسیر را به جان می خرند، اما برخی از مسیرها از جمله جنوب کشور سختی های بسیاری مضاف بر این ها دارد.

قرار گرفتن کوپه ویژه پزشکان در داخل سالن رستوران قطار که مدام سر و صدای مسافران و بوی غذا به نوعی آزارشان می دهد و استراحت کوتاه مدت آنها را مختل می کند؛ جوابگو نبودن سامانه خنک کننده و مشکلاتی از این قبیل یک طرف و پایین بودن دستمزدها یک طرف دیگر.

دکتر ˈحسین مهردوستˈ می گوید: صدای هر مسافری که احتیاج به دکتر داشته باشد چه در کوپه های نزدیک و چه دور به هر طریق به ما می رسد و در سریعترین زمان ممکن به دادش می رسیم اما سال است که از دردهای خود گفته ایم اما کو گوش شنوا؟

وی افزود: با وجود این که دیگر دوستان و همکاران هم صنف در بیمارستان ها و مراکز درمانی دستمزدهای مناسبی می گیرند اما هیچ گونه تسهیلات و امتیازی که آنها دارند از جمله بیمه، حق مسکن، حق اولاد و مانند اینها به ما تعلق نمی گیرد.

این پزشک قطار می افزاید: با وجود این که هر سال قیمت بلیط ها افزایش پیدا می کند اما دستمزدهای پزشکان همچنان پایین است.

وی گفت: هنوز چهار سال از دوران خدمتم در قطار نگذشته که به بیماری نارسایی دیسک کمر و کاهش شنوایی شده ام.

مهردوست به پیگیری های خود و همکارانش در این باره با مسوولان مرتبط اشاره کرد و افزود: این پیگیری ها تاکنون نتیجه بخش نبوده و هزینه های سخت درمان و افزایش هزینه های اجاره مسکن بر درد دوری مستمر از خانواده و فرزندان می افزاید.

مساله را که جویا شدم پاسخ ها از راه آهن حکایت از آن دارد که شرکت و یا شرکت هایی در تهران با شرکت رجا قرارداد دارد تا نیروهای پزشکی مورد نیاز در خطوط راه آهن را تامین کنند.

هر چند که موفق به گفت و گو با مسوولان شرکت های طرف قرارداد با رجا نشدم اما انگار قراردادهای این پزشکان به صورت ساعتی است و از این حیث هیچ گونه تسهیلاتی اعم از بیمه و دیگر مزایا شامل حال این دکترهای همیشه بیدار نمی شود.

اگر کمی با انصاف باشیم چنین شراطی در شان سفیران سلامت نیست.

گزارش :امیر خان زاده

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: