کد خبر: ۲۵۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 02
آنزیم موجود در بیماری سارس (پروتئاز) شباهت بسیاری به آنزیم بیماری ایدز دارد؛ ترکیبی از آنتی بادی ها در داروی ضد ایدز موجب مهار و انسداد تکثیر ویروس ها در بدن می شود
شفاآنلاین>سلامت>استفاده آزمایشی از نوعی داروی ضد ایدز به عنوان آنتی ویروس برای بیمار مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های شهر سویا در اسپانیا، نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشت.

به گزارش  شفاآنلاین، نشریه ال پائیس، این آزمایش تجربی، مبتنی بر یکی از داروهای پرکاربرد علیه ایدز بود که برای بیش از یک دهه مورد استفاده قرار گرفته؛  گزینه ای است که توسط پزشکان بیمارستان «ویرخن دل روسیو» شهر سویا برای درمان بیماری های ویروسی نظیر سارس و کرونا انتخاب شده است.  

آلبرت بوش رئیس انجمن ویروس شناسی اسپانیا توضیح داد: این یک درمان آزمایشی است که نتایج خوبی در برابر سایر ویروس ها به همراه داشته است.  

وی می افزاید: یکی از بزرگترین مزایای این داروها این است که پیش از این در سایر بیماری های ویروسی مورد تأیید و استفاده قرار گرفته اند، بنابراین هیچ تردیدی در مورد ایمنی آنها وجود ندارد.

همچنین سانتیاگو مورنو رئیس بیماری های عفونی بیمارستان «رامون کاخال» شهر مادرید نیز گفت: آنزیم موجود در بیماری سارس (پروتئاز) شباهت بسیاری به آنزیم بیماری<Sickness> ایدز دارد؛ ترکیبی از آنتی بادی ها در داروی ضد ایدز موجب مهار و انسداد تکثیر ویروس ها در بدن می شود.

 وی همچنین گفت: نتایجی که ما تاکنون از کاربرد این دارو در برابر ویروس کرونا به دست آورده ایم، دلگرم کننده است.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت اسپانیا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۸۳ نفر افزایش یافت. مقام های بهداشتی اسپانیا شهرهای «تورخون، پائیس باسک و مالاگا» را به عنوان سه شهر کانون شیوع کرونا در این کشور تحت نظارت دقیق قرار داده اند و در تلاشند تا اطلاعاتی از منشا این ویروس در این شهرها به دست آورند.

ویروس کرونا تاکنون در ۶۰ کشور سراسر جهان انتشار یافته است. این بیماری حدود سه هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بالغ بر ۸۸ هزار نفر دیگر را آلوده کرده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: