کد خبر: ۲۵۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 02
تفاوت کرونا با ویروس های دیگر انتقال سریع بیماری است و این کار خیلی سریع تر رخ می دهد و مردم با رعایت بهداشت فردی و اقدامات دیگر، حلقه انتقال ویروس را قطع کنند
شفاآنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مقدمات نظام ثبت بیماری کرونا در کشور فراهم و کار در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر رضا ملک زاده روز دوشنبه افزود: بزودی گزارش کاملی از تمام افرادی که به خاطر این بیماری بستری شده یا مشکلاتی پیدا کرده اند و همچنین کسانی که فوت نمودند، ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چندین پروژه مهم تحقیقاتی در حوزه کرونا آغاز شده است، بیان داشت: یکی از این پروژه های مهم نظام ثبت بیماران مبتلا به کرونا می باشد که در بیمارستان های کشور بستری شدند.

توانایی مراقبت از بیماران کرونا در کشور وجود دارد

ملک زاده ادامه داد: پزشکان متخصص و حاذق، بیمارستان مجهز و بخش های ICU مجهز از جمله امکانات تشخیصی و درمانی مناسب در کشور است و با این توان و ظرفیت ها، توانایی مراقبت و درمان بیماران از جمله کرونا را داریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه امکانات درمانی و بیمارستان ها در اقصی نقاط کشور فراهم شده است، گفت: ما نظام درمان وسیعی در کشور داریم که یکی از ویژگی های آن وجود نزدیک به ۴۵ هزار پزشک متخصص در رشته های مختلف در شهرهای کشور می باشد.

مردم نگران بیماری کرونا نباشند

وی، برنامه های اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات در دست اجرا اعلام کرد و گفت: مردم نباید از وجود کرونا نگران و مضطرب باشند و باید به نظر متخصصان اطمینان داشته باشند که این ویروس در اکثر موارد خودبخود خوب می شود.

ملک زاده ادامه داد: تفاوت کرونا با ویروس های دیگر انتقال سریع بیماری<Sickness> است و این کار خیلی سریع تر رخ می دهد و مردم با رعایت بهداشت فردی و اقدامات دیگر، حلقه انتقال ویروس را قطع کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: مردم با رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست با آب و صابون و اقدامات دیگری از جمله دست ندادن با دیگران، روبوسی، داشتن فاصله با دیگران و حضور نیافتن در مراکز پرتردد و پرازدحام، می توانند از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

مردم مراجعه بی مورد به مراکز درمانی نداشته باشند

وی با اشاره به اینکه مردم مراجعه بی مورد به مراکز درمانی نداشته باشند، گفت : هجوم بیش از حد به مراکز درمانی کار مناسبی نبوده و اکثر افراد نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. این کار سبب اختلال در روند خدمت رسانی می شود.

ملک زاده از مردم تقاضا کرد در صورتی که نیازی به مراجعه مراکز درمانی ندارند، از حضور در این مراکز خودداری کنند. محیط های بیمارستانی به خصوص بیمارستان های قرنطینه بیماران، می تواند افراد عادی را هم در معرض ابتلا به بیماری قرار دهد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: