کد خبر: ۲۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 29
در راستای پیشگیری از انتشار ویروس و بیماری کرونا، 18 کمپ ترک اعتیاد تحت نظر بهزیستی در شهرستان اراک تعطیل شده البته تماس‌های زیادی با بهزیستی در این خصوص گرفته شده اما با توجه به شرایط موجود تعطیل بودن این مراکز به صلا‌ح‌تر است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس بهزیستی شهرستان اراک گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس و بیماری کرونا، 18 کمپ ترک اعتیاد تحت نظر بهزیستی در شهرستان اراک تعطیل شده است.

به گزارش شفاآنلاین،مشایخی در کمیسیون سلامت و پیشگیری از کرونا شورای شهر اراک، در خصوص اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با کرونا اظهار کرد: زمانی که مردم از حاشیه امن خود خارج می‌شوند یا باید آنها را به حاشیه امن برگرداند یا آنها را از ترس رهانید چراکه خطر ترس از بیماری، از خود بیماری بیشتر است.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس و بیماری کرونا، 18 کمپ ترک اعتیاد<Addiction> تحت نظر بهزیستی در شهرستان اراک تعطیل شده البته تماس‌های زیادی با بهزیستی در این خصوص گرفته شده اما با توجه به شرایط موجود تعطیل بودن این مراکز به صلا‌ح‌تر است.

وی ادامه داد: تعطیلی مهدکودک‌ها، عدم ورود و خروج به خانه سالمندان، تعطیلی 14 مرکز روزانه توانبخشی، تعطیلی مراکز حرفه آموزی و ... از اقدامات انجام شده در این نهاد است و در مجموع از 191 مرکز تحت نظر بهزیستی تمامی مراکز  به جز مرکز دی‌آی‌سی، مراکز مشاوره و مرکز شلتر تعطیل شده است.

محمددوست رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک نیز گفت: وضعیت کنترل بیماری در اراک مطلوب است اما نباید به این وضع بسنده کرد و فعالیت پیشگیرانه را کاهش داد و این اقدامات باید تا زمان مهار شدن کامل بیماری ادامه داشته باشد.

بیان کرد: همکاری خوبی بین مردم و دستگاه‌ها مشاهده می‌شود البته هنوز هم برخی مردم این موارد را جدی تلقی نمی‌کنند که درصد آنها اندک است.

وی اضافه کرد: دغدغه‌هایی برای فعالیت بانک‌ها و برخی صنوف از جمله نانوایی‌ها، قصابی‌ها، فروشندگان موادغذایی و سایر اماکن عمومی وجود دارد که باید طبق یک برنامه ویژه، برنامه‌ریزی مناسب برای فعالیت و نوع فعالیت این صنوف انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت اراک در خصوص عدم رعایت بهداشت در برخی صنوف و اماکن گفت: پیش از این در صورت مشاهده عدم رعایت بهداشت به فرد یا واحد متخلف تذکر داده می‌شد اما ازین پس با دستور دادستانی فوری محل مورد نظر پلمب خواهد شد.

محمددوست خاطرنشان کرد: در جهت کاهش شیوع این ویروس، هشدارهای لازم به سفره‌خانه‌ها و مراکز عرضه قلیان نیز داده شده است همچنین دستورالعمل های لازم به منظور ضدعفونی اماکن و سطوح نیز ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در صورت مصرف بهینه آب ژاول لازم است این محلول طبق دستورالعمل و متناسب با سطوح استفاده شود.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: