کد خبر: ۲۵۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 29
به جنابعالی ماموریت داده می شود به عنوان رابط علمی کشور با دولت ها، مراکز علمی و تحقیقاتی سازمان های مردم نهاد درگیر در این بیماری و صاحب تجربه بخصوص کشور چین با واسطه سازمان جهانی بهداشت اطلاعات را جمع آوری و در اختیار معاونین محترم بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و کمیته علمی مربوطه قرار دهید
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی محمد آسایی را به عنوان رابط علمی کشور با دولت‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی سازمان های مردم نهاد درگیر در زمینه مبارزه با کووید 19 منصوب کرد.

به گزارش  شفاآنلاین، روز شنبه وزارت بهداشت، در حکم سعید نمکی خطاب به آسایی آمده است:‌ با توجه به تجربیات و دستاوردهای دیگر کشورها در زمینه مبارزه با کووید  19، ضروری است دست اندرکاران بهداشت  و درمان کشورمان از این تجارب و دستاوردها به سرعت بهره مند شوند.

در این حکم تصریح شده است:‌ لذا به جنابعالی ماموریت داده می شود به عنوان رابط علمی کشور با دولت ها، مراکز علمی و تحقیقاتی سازمان های مردم  نهاد درگیر در این بیماری و صاحب تجربه بخصوص کشور چین با واسطه سازمان جهانی بهداشت و یا مستقیماً اطلاعات مربوطه را جمع  آوری و جهت بهره برداری در اختیار معاونین محترم بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و کمیته علمی مربوطه قرار دهید. ارسال یک نسخه از گزارش  های فوق به دفتر اینجانب موجب سپاسگزاری است.

آسایی سمت مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی را نیز برعهده دارد.

مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید- 19 منصوب شد

وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز در حکمی دیگر ، دکتر علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت به عنوان مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید- 19 منصوب شد.

در این حکم  است: با توجه به سوابق علمی و اجرائی ارزنده، با حفظ سمت، مدیریت کمیته اپیدمیولوژی کووید- 19 به جنابعالی محول می شود تا با استفاده از ظرفیت متخصصین کمیته کشوری و همچنین تجارب دیگر کشورها و بهره گیری از دانش اساتید برجسته دانشگاههای علوم پزشکی کشور در بررسی اپیدمیولوژیک بیماری اقدام فرمائید.

«بدیهی است کمیته مذکور بعنوان مجموعه اصلی در اعلام نظر رسمی علمی در این مورد اقدام می نماید و دیگر کمیته های کشور ضروریست تا مورد را به کمیته مذکور اعلام و اظهار نظر نهائی از این طریق صورت پذیرد.»

همچنین وزیر بهداشت در احکامی جداگانه اعضای کمیته مشورتی اپیدمیولوژی کووید-19 را منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، متن این احکام به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی اکبر حقدوست- معاون محترم آموزشی

جناب آقای دکتر محسن اسدی لاری - مدیرکل محترم همکاری های بین الملل

جناب آقای دکتر محمد آسائی - مشاور محترم وزیر در امور بهداشتی

جناب آقای دکتر احسان مصطفوی- عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

جناب آقای دکتر بابک عشرتی - عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

جناب آقای دکتر احمد رئیسی- عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

 جناب آقای دکتر سید مهدی طباطبائی - عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

بدینوسیله با توجه به  سوابق علمی، جنابعالی بعنوان عضو کمیته مشورتی اپیدمیولوژی کووید-19 منصوب می شوید تا با بررسی مستندات و یافته های خارجی و داخلی و الگوی بیماری زایی و ابتلا ویروس در کشور و مقایسه با دیگر نقاط جهان نسبت به بررسی وضع موجود و پیش بینی روند بیماری در کشور و همچنین اداره مدل های اپیدمیولوژیک اقدام فرمائید.

انتظار می رود در شناخت منشاء اولیه آلودگی و تهیه گزارش کشوری (national report) در کمیته مذکور تصمیم گیری شود.

 آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته (جمعه) ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: