کد خبر: ۲۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 28
هموطنان این خط را اشغال نکنند و هنوز هم متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد با این خط ایجاد مزاحمت می کنند واین موضوع ما را نگران می کند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تلفن ۱۱۵ به فوریت‌های پزشکی اختصاص دارد و مردم برای دریافت هرگونه اطلاعات راجع به کرونا و گرفتن خدمات در این زمینه با تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند.

به گزارش شفاآنلاین، پیرحسین کولیوند جمعه شب با اشاره به اینکه تلفن ۱۱۵ به فوریت پزشکی اختصاص دارد، گفت: هموطنان این خط را اشغال نکنند و هنوز هم متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد با این خط ایجاد مزاحمت می کنند واین موضوع ما را  نگران می کند، چراکه این مزاحمت روند خدمات رسانی را کند می کند و همچنین به مردم توصیه می کنیم که بهترین راه برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا شست و شوی دست هاست.

وی ادامه داد: وقتی که بیمارمبتلا به کرونا منتقل می شود خانواده وی نیز تحت حمایت قرار و مراقبت قرار می گیرند  و به آنها اطمینان می دهیم با تمام توان کار خواهیم کرد.

کولیوند خاطرنشان کرد:  روزانه جلساتی را در وزارت بهداشت برگزار می کنیم و تصمیم گیری هایی برای دستگاه و تکالیف آنها تعیین و راهنمایی های نیز به آنها داده می شود و تکالیف نیز به دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در این ستاد اقلام مورد نیاز بیمارستان ها و لوازم فردی مورد نیاز در اوژانس نیز شارژ می شود با توجه به اینکه ما در ۱۱۵ خط مقدم و مدافعان سلامت هستیم و نیازها را بررسی می کنیم کالا ها و تجهیزات موردنیاز نیرو عملیاتی را تامین می کنیم و در حال حاضر هم مواد ضد عفونی توزیع شده است و همچنین ظرفیت تولید این مواد را بالا برده ایم.

وی اعلام کرد: باید حتما مردم توجه داشته باشند که مردم عادی که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، نیازی  به ماسک ندارد، مگر اینکه با بیمار مواجه باشد و توصیه ما  این است که فرد بیمار ماسک بزند، چراکه بیماری به دیگران سرایت نمی کند و برای خودش هم بهتر است و در عین حال بهداشت فردی مثل شست و شوی دست ها هم توصیه می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشورگفت: نیروهای بهداشت و درمان  برای مقابله با کرونا آمادگی دارند و جهادی کار می کنند و از جان خودشان مایه می گذارد و تا جایی که برخی از آنها خودشان هم درگیر این بیماری شده اند و در حالت عادی حدود۸۰درصد  از افردی که مشکوک به کرونا هستند نیاز به بستری شدن ندارند و فقط ۲۰درصد آنها نیاز به بستری شدن دارند و تعدادی هم آمبولانس برای کرونا در نظر گرفته شده و ۵۰تیم عملیاتی هم در این زمینه خدمت ارائه می دهند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: