کد خبر: ۲۵۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 28
این دستگاه ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک را دارد که نیاز داروخانه‌ها و مرکزهای درمانی استان را تامین خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت> قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از آغاز تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر علی اِبرازه در این رابطه اظهار داشت: به منظور رفع مشکل ماسک مورد نیاز برای مردم، دستگاه تولید ماسک را در استان قم مستقر شد.

وی اضافه کرد: این دستگاه ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک را دارد که نیاز داروخانه‌ها و مرکزهای درمانی استان را تامین خواهد کرد.

ابرازه خاطرنشان کرد: دستگاه به صورت خودکار (اتوماتیک) دوردوزی و کِش‌گذاری و مراحل بسته‌بندی را انجام می‌دهد.

پیش تر رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ تن و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ تن رسیده است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه (دیروز) درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده است و در این بازه زمانی هفت تن فوت کرده‌اند؛ در نتیجه در مجموع ۲۴۵ تن ابتلای قطعی و ۲۶ تن فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: