کد خبر: ۲۵۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 26
ماسک برای کسی است که خودش مبتلا است تا از ابتلای بیماری خود به سایرین جلوگیری کند. همچنین کسانی که از بیمار مبتلا به کروناویروس پرستاری می‌کنند یا با او در تماس هستند نیز می‌توانند از ماسک استفاده کنند
شفاآنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت، با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی، گفت: ماسک برای کسی است که خودش مبتلا است تا از ابتلای بیماری خود به سایرین جلوگیری کند. همچنین کسانی که از بیمار مبتلا به کروناویروس پرستاری می‌کنند یا با او در تماس هستند نیز می‌توانند از ماسک استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین،‌ دکتر علیرضا رئیسی در جلسه ویژه معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان تهران، گفت: در این جلسه آخرین اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اعلام می‌شود و همچنین آخرین آمار و وضعیت ایران و جهان در شیوع کروناویروس اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران دانشگاهی در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی دارند، ادامه داد: بر این اساس بسیاری از دستوالعمل‌هایی که مربوط اماکن عمومی و... است در این جلسه مشخص می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در خصوص نحوه استفاده از ماسک و واجدین شرایط استفاده از آن، اظهار کرد: ماسک برای کسی است که خودش مبتلا است تا از ابتلای بیماری خود به سایرین جلوگیری کند. همچنین کسانی که از بیمار مبتلا به کروناویروس پرستاری می‌کنند یا با او در تماس هستند نیز می‌توانند از ماسک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سایر موارد نیز نیازی به استفاده از ماسک نیست و بهترین کار برای حفاظت فردی شست‌و شوی  دست‌ها و یا استفاده از الکل ۶۰ درصد برای ضد عفونی کردن است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: