کد خبر: ۲۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 24
در این شرایط نباید موضوع را سیاسی کنیم و تنها باید به پزشکان خودمان اعتماد کنیم
شفاآنلاین>سلامت>ربیعی گفت: در شرایطی هستیم که باید با همدلی کامل به مبارزه با کرونا برخیزیم و نباید موضوع را سیاسی کنیم.

به گزارش شفاآنلاین ، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: به هیچ وجه در مواد اولیه هم کمبود نداریم و توزیع ماسک بنا بر توصیه وزیر محترم بهداشت از طریق مراکز بهداشتی و درمانی به شکل گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در زمینه وسایل و تجهیزات بهداشتی افراد سودجو سوداگری‌هایی را به راه انداخته‌اند و در فضای مجازی اخبار کذبی با محتوای اینکه تمامی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و ادارات و بازارها به حالت تعلیق در خواهد آمد و کسانی که دارو یا خرید مهم دارند حتما در این چند روز انجام دهند، منتشر شده است که تنها هدف آن بر هم زدن آرامش جامعه است. باید یاد بگیریم رفتار اجتماعی ما جامعه را با تنگنا و هراس مواجه نکند.

ربیعی گفت: شیوع بیماری کرونا در ایران از چند جهت مورد اهمیت است. این ویروس امروز از ایتالیا تا کره جنوبی درگیر این بیماری جهانی هستند.

او ادامه با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که باید با همدلی کامل به مبارزه با کرونا برخیزیم ادامه داد: نباید موضوع را سیاسی کنیم و تنها باید  به پزشکان خودمان اعتماد کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: فردا ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می‌شود کمیته‌های مختلفی ذیل این ستاد تشکیل شده است.

ربیعی مطرح کرد: رئیس جمهور و همه افراد مسئول در این زمینه تعهد و وظیفه قانونی و اخلاقی در برابر کرونا دارند و به مردم اطمینان می‌دهم که هیچ کم گویی در این زمینه صورت نگیرد و هر چند نفری که جانشان را از دست دادند اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: کرونا یک بیماری است که در جهان سعی می‌کنند آن را کنترل کنند. حراس بیش از اندازه از کرونا جامعه را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب خواهد زد. در این زمینه تنها باید به توصیه های وزارت بهداشت عمل کرد.

او با بیان اینکه از تکنولوژی خوبی برخوردار هستیم گفت، اظهار کرد: در مورد مواد ضدعفونی کننده هم فردا جلسه‌ای با تمام کارخانه‌هایی که حتی می‌توانند تغییر خط هم بدهند خواهیم داشت و با سیاستی که وزارت بهداشت اتخاذ کرده است این است که مواد ضدعفونی را خانه به خانه تحویل مردم بدهد.

ربیعی ادامه داد: از فداکاری‌های کادر بهداشتی و از نیروهای خدماتی تا کارکنان و پزشکان بیمارستان ها تشکر می کنم.

سخنگوی دولت افزود: ما در اعلام مبتلایان به کرونا پیشگام بوده ایم. متاسفانه در کشور ما اخبار منفی از اخبار مثبت پیشی گرفت است. در بحث کرونا با کسی شوخی نداریم.

او بیان کرد: سعی ما بر این است که بر اساس پروتکل های در حال تکمیل با کشورهای همسایه، مرزهای کشور باز شود.

ربیعی با بیان اینکه مطمئن هستیم نقص و کاستی داریم، گفت: در زمینه کادر پزشکی و تجهیزات پزشکی وضعیت خوبی داریم.

او اظهار کرد: هر جایی که تعطیلی به نفع کنترل بیماری باشد و ضرورت داشته باشد این کار انجام می شود. همچنین هر اقدامی که از لحاظ علمی برای کنترل بیماری مورد تایید باشد دولت از انجام آن دریغ نخواهد کرد.

ربیعی تصریح کرد: یک امر مذموم که از رنج مردم سوء استفاده شود و ماسک معمولی را به قیمت ۲۵ هزار تومان بفروشند با کمک رسانه ها می تواند برطرف شود.

او در ادامه تاکید کرد: یکی از توصیه‌های ما به رسانه‌ها این است که مذموم بودن خرید بیش از نیاز را به گفتمان عمومی تبدیل کنید. کشور ما کشور بحرانی است. چند روز دیگر برف و باران داریم که تدابیرش اندیشیده شده است.yjc 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: