کد خبر: ۲۵۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 21
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر لزوم آگاهی بخشی در خصوص اهمیت بهداشت فردی و خودمراقبتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد
شفاآنلاین>سلامت> مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس آمادگی خود را برای استفاده از تمام امکانات و پتانسیل‌ها در مسیر پیشگیری، مواجهه و مقابله با ویروس کرونای جدید، اعلام کردند.

به گزارش شفاآنلاین،به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در جلسه کمیته بحران که با هدف پیشگیری از همه‌گیری کرونا و مقابله با این بیماری با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس تشکیل شد، از آمادگی سیستم بهداشتی درمانی فارس برای مواجهه با کرونا خبر داد.

دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به ابلاغ مصوب‌های این نشست به دوایر مختلف، گفت: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به عنوان مرکز مرجع در فارس برای رسیدگی به بیماران<patients> احتمالی مبتلا به کرونا، تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر لزوم آگاهی بخشی در خصوص اهمیت بهداشت فردی و خودمراقبتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه از ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، موج اطلاع رسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه در استان فارس دنبال شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین مجموعه سلامت کشور بود که دوربین‌های حرارتی تشخیص دهنده ویروس کرونا را در فرودگاه‌های استان نصب کرد.

دکتر عبدالرسول همتی هدف از تشکیل این نشست را ایجاد آمادگی مقابله با این ویروس در استان از راه مشارکت دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان‌های مرتبط با مسافران، پایانه های مسافربری، وزارت امورخارجه و... دوایر مرتبط با امور قرنطینه دانست و از سازمان های امنیتی، مدیرکل بحران استان، مدیرکل پدافند غیرعامل، فرمانداری شیراز، دادستان کل استان و نیز استادان دانشگاه ها برای مشارکت در این زمینه دعوت به همکای کرد.

همتی، خودمراقبتی را عامل مهم پیشگیری در برابر درمان این ویروس برشمرد و از تمامی ارگان ها خواست در اطلاع رسانی جمعی در این زمینه سهیم شوند.

او با تاکید بر تبلیغات هدفمند و اطلاع رسانی گسترده در راستای پیشگیری از کرونا ویروس جدید، افزود: دستگاه های اجرایی استان فارس اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پروش، صدا و سیما، فرودگاه‌ها، شهرداری ها، حمل و نقل و پایانه‌ها و ... باید برای پیشگیری از این بیماری، اطلاع رسانی عمومی و گسترده را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

دکتر محمدجواد خشنود، معاون غذا و دارو دانشگاه نیز از تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک صورت در یکی از کارخانه‌های استان فارس خبر داد و درباره بازدیدها و اقداماتی که در این رابطه انجام شده است، توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر محمدجواد مرادیان دبیر شورای سیاست گذاری مدیریت بحران دانشگاه هم برنامه های کمیته بحران دانشگاه را در قالب سه سناریو از پیش تعیین شده ارایه داد و خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در این رابطه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: