کد خبر: ۲۵۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 19
از ۴۸۵ زن باردار ساکن در منطقه از ۲۱۰ مادر باردار پرخطر مراقبت به عمل آمد که از این تعداد هیچ یک زایمان نکردند و مادر و جنین هر دو در سلامت کامل به سر می‌برند همچنین با تاکید بر خدمت رسانی به سایر گروه‌های آسیب‌پذیر خدمات سلامت به ۱۳ هزار و ۱۴۵ سالمند، ۵۳۷۹ کودک زیر ۵ سال و ۶۷ نوزاد به طور ویژه ارایه شد
شفاآنلاین>سلامت>مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت به تشریح اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با بحران برف در اردبیل پرداخت و از ارائه خدمات به ۲۴۷ زن باردار ساکن در این استان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد اسماعیل مطلق با بیان اینکه بارش برف سنگین در شهرستان خلخال زندگی ۸۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار داد، گفت: بارش برف شدید و کولاک سبب مسدود شدن راه‌های مواصلاتی برخی روستاها با شهر و قطع شدن آب، برق و تلفن برخی مشترکان شد همچنین ۱۲ مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و ۵۵ خانه بهداشت در واقعه اخیر درگیر بحران شدند.

وی در ادامه به خدمت‌رسانی مراکز بهداشتی درمانی اشاره و اظهارکرد: از ۴۸۵ زن باردار ساکن در منطقه از ۲۱۰ مادر باردار پرخطر مراقبت به عمل آمد که از این تعداد هیچ یک زایمان نکردند و مادر و جنین هر دو در سلامت کامل به سر می‌برند همچنین با تاکید بر خدمت رسانی به سایر گروه‌های آسیب‌پذیر خدمات سلامت به ۱۳ هزار و ۱۴۵ سالمند، ۵۳۷۹ کودک زیر ۵ سال و ۶۷ نوزاد به طور ویژه ارایه شد.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت درباره سایر خدمات ارائه شده گفت: مراقبت از ۳۱۰ نفر مبتلا به فشار خون بالا ،۱۹۸ بیمار دیابتیک، مراقبت و پیگیری چهاربیمار مسلول ساکن در منطقه، مراقبت از ۱۲ مورد بیمار شبه آنفلوآنزا و یک مورد عفونت شدید تنفسی، ۳۲۱ کلرسنجی آب شرب، ۸۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب شرب، توزیع ۱۰۰۰ بسته آب بهداشتی، بازدید از ۶۲ مکان تهیه و توزیع غذا، اعزام یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر از استان زنجان به خلخال، امداد رسانی هوایی برای تامین نان وذوقه هشت روستای در محاصره برف و ... از اهم اقدامات صورت گرفته در شهرستان خلخال است.

وی این را هم گفت که بارش برف و کولاک در شهرستان «خلخال» بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

مطلق با اشاره به این که بارش شدید برف در شهرستان «نمین» از دیگر توابع استان اردبیل نیز مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است، تصریح کرد: در این منطقه نیز زندگی ۵۹هزار و ۵۷۹ نفر تحت تاثیر بارش برف قرار گرفتند که از این تعداد ۶۴۰ زن باردار، ۳۶ نوزاد، ۴۷۰۱ کودک زیر ۵ سال،۷۳۳۲ سالمند، ۳۴۶۳ بیمار فشار خون، ۱۵۱۵ نفر بیمار دیابتی، چهار بیمار مسلول، ۵۰۸ بیمار اعصاب و روان و ۱۵۶ بیمار مبتلا به صرع شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اهمیت امدادرسانی به زنان باردار شهرستان «نمین» استان اردبیل گفت: اعزام با فوریت سه زن باردار به‌صورت سقط ناقص، خونریزی و شروع دردهای زایمانی، اعزام هوایی دو مادر به مراکز درمانی،‌ زایمان پنج مادر و در مجموع ارائه سایر خدمات به ۳۷ زن باردار در بحران برف اخیر انجام شد.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرستان «نمین» اظهارکرد: پنج مورد واکسیناسیون کودکان، مدیریت یک مورد طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا،۱۸۰ مورد کلرسنجی آب، برگزاری گشت‌های مشترک با سازمان دامپزشکی و... از جمله خدمات ارائه شده در این شهرستان بود.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: