کد خبر: ۲۵۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 19
تغییرات مشابه در نشانه‌های شیمیایی قابل تشخیص در تومورهای بیماران سرطانی در افرادی که سیگار الکتریکی هم می کشند، یافت می‌شود که احتمالاً ناشی از وجود مواد شیمیایی سرطان زا در این گونه سرطان هاست
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که سیگار الکتریکی دود می کنند دارای تغییرات عامل سرطان در DNAشان هستند.

به گزارش شفاآنلاین، این تغییرات شیمیایی می‌توانند منجر به عملکرد بد ژن‌ها شوند. به گفته محققان، این تغییرات شیمیایی تقریباً در تمامی انواع سرطان<Cancer> و همچنین سایر بیماری‌های حاد یافت می‌شوند.

«احمد بساراتینیا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم تغییرات مشابه در نشانه‌های شیمیایی قابل تشخیص در تومورهای بیماران سرطانی در افرادی که سیگار الکتریکی هم می کشند، یافت می‌شود که احتمالاً ناشی از وجود مواد شیمیایی سرطان زا در این گونه سرطان هاست.»

این مطالعه شامل ۴۵ نفر بود که یا فقط سیگار الکتریکی یا فقط سیگار عادی می‌کشیدند یا اصلاً هیچ نوع سیگاری (گروه کنترل) مصرف نمی‌کردند.

بعد از بررسی تغییرات دو نشانه شیمیایی خاص متصل به DNA، محققان دریافتند در مقایسه با گروه کنترل، افراد استعمال کننده سیگارهای الکتریکی و سیگارهای متعارف، هردو دارای کاهش قابل توجه در هر دو نشانه شیمیایی بودند.

حال محققان قصد دارند تمامی ژن‌های تحت تأثیر این تغییرات شیمیایی را در افراد استعمال کننده سیگارهای الکتریکی شناسایی کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: