کد خبر: ۲۵۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 18
شفاآنلاین :اجتماعی >شهری >عمومی >عضو شورای شهر تهران با انتقاد از تخلفات متعدد صورت گرفته در گزارش حسابرسی سال 93 سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درخواست کرد تا شهرداری شورای شهر، قوه قضاییه و شورای نگهبان نسبت به موارد مندرج در این گزارش اقدامی جدی انجام دهند.

به گزارش شفاآنلاین، در جریان یکصدو و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سال 93 سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران قرائت شد.

زهرا صدارعظم نوری در واکنش به این گزارش گفت: این موارد از جمله موضوعاتی است که افکار عمومی مشتاقند تا حقیقت را درباره آن بدانند. وقتی گزارش مرجع حسابرسی رسمی اعلام می‌شود باید با آ‌ن چگونه برخورد کرد آیا باید به بایگانی برود و به تاریخ سپرده شود یا برای آن تصمیم‌گیری شده و به آن عمل شود.

وی اظهار داشت: مقامات مسئول از شهرداری گرفته تا دستگاه قضا باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

نوری در ادامه اظهار داشت: از همکاران قبلی خود در شورای شهر سوال دارم که چگونه است که گزارش‌های حسابرسی سال 93، 94 و 95 تهیه نشده اما به یکباره به سال 96 رسیدند. چرا که این سال‌ها اوج اقدامات و فعالیت‌های شهرداری بوده است.

او با اشاره به تخلفات سازمان املاک و مستغلات تصریح کرد: شهرداری تهران 42 سازمان و شرکت وابسته دارد و این فقط گزارش یک سازمان در سال 93 است و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

 او با تاکید بر اینکه باید تمام گزارش‌های حسابرسی به سمع و نظر مردم برسد افزود: باید درباره بند به بند این گزارش صحبت شود و مردم بدانند چه بلایی بر سر منابع شهری آمده است. رسانه‌ها همان طور که به سلامت مردم حساس هستند و اگر اتفاقی بیفتد آن را پوشش می‌دهند باید به این موارد نیز حساس باشند.

وی در ادامه به مواردی از تخلفات در این گزارش اشاره کرد و گفت: یک بند از این گزارش تنها مربوط به پلاک‌های ثبتی بنیاد مسکن است که 54 میلیارد تومان بدون رعایت مقررات و کارشناسی رسمی در این پلاک مبادله شده است. همچنین در بند 11 از این گزارش اظهار شده است که استانداردها و حسابرسی‌ها رعایت نشده است.همچنین با اشخاص وابسته‌ای معاملاتی صورت گرفته است و سوال این است که چرا با اشخاص وابسته معاملات صورت گرفته است و آنها چه کسانی هستند.

او همچنین به عدم افشای اطلاعات نیز اشاره کرد و گفت: در دسترس نبودن اطلاعات از سوی سازمان املاک باعث شده است تا حسابرسی گزارش را با تغییر ارائه دهد.

صدراعظم نوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بند 19 این گزارش اشاره کرد و گفت: واگذاری و تملک املاک توسط مناطق شهرداری صورت گرفته اما بدون هیچ حساب و کتابی این واگذاری‌ها انجام شده است که در هیج جا انعکاس پیدا نکرده است.

او همچنین با اشاره به بند دیگری از این گزارش به پاداش‌های غیرقانونی پرداخت شده اشاره کرد و گفت: در بند 22 به اخذ پاداش بدون مجوز اشاره شده است امروز می‌گوییم نیروهای انسانی باید در شهرداری تعدیل شوند که این امر زندگی خانواده‌ها به هم می‌ریزد، اما شاهد واریز پاداش‌های چند صد میلیونی در گذشته هستیم.

او همچنین به عدم رعایت بندهای اساسنامه‌های داخلی سازمان املاک و مستغلات نیز اشاره کرد و گف: چگونه است که سازمان املاک و مستغلات 12 بند از اساسنامه داخلی خود را رعایت نمی‌کند در گزارش حسابرسی به عدم رعایت ماده 4 ، 9 ،10، 11 ، 18 ، 24 ، 29 و 33 اشاره شده است. مگر چه تعداد اساسنامه وجود دارد که این تعداد از آنها رعایت نشده است. باید مردم تهران اینها را بشنوند و قضاوت کنند.

او همچنین به بند 26 این گزارش نیز اشاره کرد و گفت: در تمام شهرداری باید تمامی چک‌ها توسط ذیحساب تایید شود اما در این بند می‌گوید هیچ یک از چک‌ها توسط ذیحساب امضا نشده است اگر در این سازمان را گل می‌گرفتند، بهتر بود.

او با تاکید براینکه این سازمان منابع شهر تهران را تضییع کرده است از شهرداری و شورای شهر درخواست کرد تا موارد مندرج در این گزارش را منعکس و برای آن اقدام جدی انجام دهند و از شورای نگهبان و قوه قضائیه نیز می‌خواهم به طور جدی به این مساله ورود کنند.

صدراعظم نوری در پایان گفت: سازمان بازرسی 800 مورد تخلف را گزاش داده است که 41 مورد دیگر نیز در تابستان به آنها اضافه شده است آیا اینها کافی نیست؟ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: