کد خبر: ۲۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 17
ماماها می‌توانند به عنوان اولین نیروی تماس مردم با نظام ارائه خدمت باشند. اعتقاد دارم که باید نیروهای چند بعدی و چند ظرفیتی تربیت کنیم. باید جایگاه مناسب جدیدی را به عنوان نخستین نیرویی که در نظام ارائه خدمت با مردم در تماس است، تعریف کنیم
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: نیامده ام که وزیر باشم بلکه آمده ام تا کاری کنم که مبتنی بر تعقل، تفکر و برنامه باشد و تصمیمات درستی برای آینده کشور بگیریم.

به گزارش شفاآنلاین ، سعید نمکی، در دیدار اعضای انجمن علمی مامایی ایران، اظهار داشت: در دنیا، ماماها قابل ترین افراد برای رسیدگی به مردم هستند و اعتقاد دارم دو گروه که در ارتقای سلامت در ایران اصلی ترین نقش را داشتند، بهورزان و ماماها بودند و این دو قشر زحمت کش و خدوم، به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت<Health> به ویژه در سلامت مادران باردار و نوزادان و کودکان، کمک بسیار بزرگی کرده‌اند.

وی افزود: با مطالعاتی که از سایر کشورها داشته‌ام، اعتقاد دارم که ماماها اصلی ترین تأمین کنندگان سلامت هستند و باید این نقش را احیا کنیم. باید برای ماماها، در حرکت‌های بزرگ اجتماعی مانند رشد جمعیت که نگرانی اصلی مقام معظم رهبری و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران است، جایگاه تعریف کنیم.

 البته بخشی از سیاست‌های جمعیتی مانند ترغیب به فرزندآوری، بی خطر بودن دوران بارداری مادران، ترویج زایمان صحیح و طبیعی و سلامت مادران و نوزادان، مرتبط با وزارت بهداشت و ماما است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در جهت مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت، اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» است و معتقدم اگر سفیر سلامت یا سلامت یار از دل خانواده پیدا کرده و در مورد پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی آموزش دهیم، نظام سلامت بیمه شده است و از ماماها می‌خواهم که در این برنامه به ما کمک کنند.

نمکی تاکید کرد: ماماها می‌توانند به عنوان اولین نیروی تماس مردم با نظام ارائه خدمت باشند. اعتقاد دارم که باید نیروهای چند بعدی و چند ظرفیتی تربیت کنیم. باید جایگاه مناسب جدیدی را به عنوان نخستین نیرویی که در نظام ارائه خدمت با مردم در تماس است، تعریف کنیم و سطح بندی را به گونه‌ای مشخص کنیم که اگر در خانه‌های بهداشت، بهورزان، اولین سطح تماس مردم هستند، در مراکز بهداشتی و درمانی این نقش بر عهده ماماها باشد.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: