کد خبر: ۲۵۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 16
کمبود خواب باعث ایجاد مشکلات روانی می‌شود، افراد شب‌کار یا شیفت‌کار به دلیل کم‌خوابی در معرض خطر ابتلا به اختلالات خواب هستند
شفاآنلاین>سلامت> محمدحسین حریرچیان متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: یک سوم طول عمر هر فرد به خواب اختصاص دارد؛ متأسفانه امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان و کار زیاد، افراد برای انجام کارهای عقب‌مانده خود ساعت خوابشان را کاهش می‌دهند.



به گزارش شفاآنلاین، وی ادامه داد: کمبود خواب باعث ایجاد مشکلات روحی، روانی و جسمی می‌شود، افرادی که خواب خوب و استراحت کافی ندارند برای انجام فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکل می‌شوند.

حریرچیان با اشاره به اینکه کم‌خوابی باعث ایجاد اختلال خواب در افراد می‌شوند، عنوان کرد: افراد شب‌کار یا شیفت‌کار به دلیل کم‌خوابی در معرض خطر ابتلا به اختلالات خواب هستند و همین مسئله می‌تواند باعث کاهش سطح هوشیاری آنها در هنگام رانندگی یا بروز مشکلات دیگر شود.

وی تأکید کرد: برخی از افراد و به خصوص جوانان شب بیدار هستند و به جای آن در طول روز استراحت می‌کنند اما این روند خواب نمی‌تواند باعث رفع خستگی شود.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: در افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند، اختلالات خواب مشاهده می‌شود، افراد نباید با برهم زدن ریتم و ساعت خواب خود باعث بروز کم‌خوابی شوند زیرا این امر کاهش توانایی جسمی در طول روز را به همراه دارد.
برچسب ها: شب کار ، متخصص ، کمبود خواب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار