کد خبر: ۲۵۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 14
انسان‌های خلاق سعی می‌کنند که به طور تقریبی هر روز یک موضوع جدید را یاد بگیرند و برای آنکه بتوانند به موفقیت برسند، زندگی دلخواه خود را بسازند و ذهنی خلاق داشته باشند، محدودیت‌ها را کنار می‌زنند و تنها بر موضوع مورد علاقه خود تمرکز می‌کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>روانشناسی>یک دکترای روانشناسی گفت: انسان‌های خلاق ویژگی‌هایی دارند که افراد می‌توانند با تمرین این ویژگی‌ها را در خود افزایش دهند.

به گزارش شفاآنلاین، نسیم رزمخواه دکترای روانشناسی ، درباره خلاقیت اظهار کرد: خلاقیت<Creativity> حل کردن مسائل به شیوه‌ای نو و ارائه راه‌حل‌های جدید به روشی متفاوت است. خلاقیت محصول یک طرز فکر است، ما می‌توانیم با تمرین آداب یک تفکر خلاق بر مشکلاتی که از تحقق اهداف ما جلوگیری می‌کنند،‌ تمرکز و آن‌ها را دست یافتنی کنیم.

مهمترین ویژگی‌های انسان‌های خلاق

او بیان کرد: انسان‌های خلاق سعی می‌کنند که به طور تقریبی هر روز یک موضوع جدید را یاد بگیرند و برای آنکه بتوانند به موفقیت برسند، زندگی دلخواه خود را بسازند و ذهنی خلاق داشته باشند، محدودیت‌ها را کنار می‌زنند و تنها بر موضوع مورد علاقه خود تمرکز می‌کنند. انسان‌های خلاق روی مسائل مختلف تامل می‌کنند تا بتوانند مشکلات را به شیوه‌ای جدید حل کنند و عادات‌ جدید را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

این دکترای روانشناسی افزود: انسان‌های خلاق مهارت یادگیری خود را افزایش می‌دهند که برای این منظور از خواندن مقالات علمی، تماشای ویدیو‌های آموزشی و رفتن به کلاس‌های مرتبط کمک می‌گیرند. این افراد آگاهی خود را افزایش می‌دهند و بین حقایق موجود ارتباط برقرار می‌کنند.

رزمخواه تاکید کرد: انسان‌های خلاق بین ایده‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند تا آن‌ها را بهتر درک کنند که این موضوع موجب می‌شود مهارت‌های متنوعی را در وجود خود پرورش دهند. این افراد همچنین استعدادهای ذاتی خود را شناسایی و آن‌ها را تقویت می‌کنند.

او تصریح کرد: انسان‌های خلاق تلاشگر هستند و از یادداشت برداری بسیار استفاده می‌کنند، بنابراین هر مطلبی که به نظر آن‌ها مفید می‌آید، آن را یادداشت می‌کنند و به ذهن خود می‌سپارند. این افراد از ریسک کردن نمی‌ترسند و به طور مداوم اطلاعات خود را ویرایش و به روز رسانی می‌کنند.

این دکترای روانشناسی گفت: انسان‌های خلاق افق دید خود را گسترش می‌دهند؛ همچنین آن‌ها تلاش می‌کنند تا خود را با شرایط جدید وفق دهند، بنابراین افرادی منعطف هستند. انسان‌های خلاق ایده‌های خام را می‌پذیرند، روی آن‌ها کار می‌کنند و از شکست خوردن نمی‌ترسند همچنین آن‌ها افرادی جسور و هیجانی هستند.

رزمخواه اظهار کرد: انسان‌های خلاق افرادی کنجکاو هستند و تلاش می‌کنند تا مطالب جدید را به هر روش ممکن یاد بگیرند. آن‌ها از مشورت کردن نمی‌ترسند؛ بنابراین وقتی موضوع یا ایده‌ای نو به ذهنشان می‌رسد آن را با چند نفر که احساس می‌کنند اطلاعاتی در آن زمینه دارند، مطرح می‌کنند.

او یاد‌آوری کرد: انسان‌های خلاق از توانایی‌های خود به بهترین شکل استفاده می کنند و هیچ وقت احساس قربانی بودن یا شکست خوردن را ندارند. آن‌ها از افکار خود مراقبت می‌کنند، توانایی‌های خود را می‌شناسند و آن‌ها را تقویت می‌کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: