کد خبر: ۲۵۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 14
با تلاش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ، لایحه‌ای تحت عنوان کاهش اختلالات روانی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود تا بتوان مشکلات و اختلالات روانی را در کشور کم کرد؛ تنها افرادی که گرفتار بیماری‌های توهمی و هذیان گویی هستند از طرف دولت حمایت می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: تنها افرادی که گرفتار بیماری‌های توهمی و هذیان گویی هستند از طرف دولت حمایت می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین،محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، گفت: شغل روان شناسی یکی از پرمخاطره‌ترین رشته‌های پزشکی محسوب می‌شود.
 
او بیان کرد: برخی پزشکان علاوه بر دخالت در امور روان شناسی سعی دارند در روانپزشکی دخالت و با درمان دارویی بیماران خود را معالجه کنند.
 
حاتمی یادآور شد: روانشناسان در سایر کشور‌ها از امتیازات بالایی برخوردارند و دوره  درمان دارویی می گذرانند و برای افرادی که نیازمند درمان دارویی هستند، دارو تجویز می کنند، اما  چنین اتفاقی در ایران رخ نداده و هیچ یک از روان شناسان و مشاوران حق تجویز دارو را ندارند و این وظیفه بر عهده روانپزشکان قرار داده شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود:  لایحه‌ای تحت عنوان کاهش اختلالات روانی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، اما به دلیل برخی مشکلات این لایحه در دستور کار قرار نگرفت و از جانب دولت هیچ گونه حمایتی نشد.
 
او ادامه داد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در این راستا تلاش کرد تا این موضوع مجدد در دستور کار دولت قرار گیرد تا بتوان مشکلات و اختلالات روانی را در کشور کم کرد  البته لازم بذکر است؛ تنها افرادی که گرفتار بیماری‌های توهمی و هذیان گویی هستند از طرف دولت حمایت می‌شوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: