کد خبر: ۲۵۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 11
داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال ۸۴ و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ به بعد در شاخه نظری (سالی واحدی یا ترمی واحدی) دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌شوند
شفاآنلاین>اجتماعی>با توجه به سوالات زیاد داوطلبان کنکور برای چکونگی دریافت سوابق تحصیلی، در این مطلب به بیان شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی و منطقه پرداخته ایم.

به گزارش شفاآنلاین ، ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری ۹۹ از روز چهارشنبه ۱۶ بهمن آغاز شده و این مهلت تا ۲۴ بهمن ادامه دارد. هر داوطلب برای شرکت در کنکور و ثبت نام باید کد منطقه تحصیلی و کد سوابق تحصیلی را دارا باشد. با توجه به اهمیت این موضوع و سوالات زیاد داوطلبان<volunteers> کنکور برای چکونگی دریافت سوابق تحصیلی در ادامه به بیان نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی برای شرکت در کنکور سراسری ۹۹ می‌پردازیم.

دریافت کد سوابق تحصیلی مشمول چه کسانی می‌شود؟

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال ۸۴ و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ به بعد در شاخه نظری (سالی واحدی یا ترمی واحدی) دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌شوند. 

این داوطلبان لازم است برای دریافت سوابق تحصیلی خود به آدرس مراجعه کنند. داوطلبان نظلام آموزشی جدید ۳-۳-۶ طبق اعلام مدرسه محل تحصیل باید قبلا کد سوابق تحصیلی خود را از سامانه دریافت می‌کردند. این داوطلبان می‌توانند با وارد کردن کد سوابق تحصیلی خود در وبگاه سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را ببینند.

کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال‌های ۸۴ تا ۹۸ شاخه نظری (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و همچنین نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و یا علوم و معارف اسلامی صادر شده است. کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان با مدرک پیش دانشگاهی (سال ۹۱ تا ۹۸) ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر صادر شده است.

افرادی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعات مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد و یا ناقص است، ابتدا برای تکمیل اطلاعات خود به به سایت مراجعه کنند. در صورت تایید اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش، می‌توانند تا تاریخ ۲۴ بهمن ۹۸ با مراجعه به وبگاه سازمان سنجش  در آزمون سراسری سال ۹۹ ثبت نام کنند.

دانش آموزان نظام آموزشی ۳-۳-۶ و همچنین دانش آموزان پیش دانشگاهی (سالی واحدی – ترمی واحدی) سال تحصیلی جاری که در شهریور ۹۹ فارغ التحصیل می‌شوند، برای اطلاع از نحوه اقدام اطلاعیه‌ای را که در تاریخ ۲ تیر ۹۹ درباره دریافت کارت شرکت در آزمون منتشر می‌شود، مطالعه کنند.

چگونه کد منطقه تحصیلی را دریافت کنیم؟

داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون برای ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی را داشته باشند. برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید ابتدا کد منطقه محل اخذ مدرک تحصیلی را داشته باشید.

هر یک از بخش‌های استان‌های مختلف کشور دارای یک کد منطقه هستند و برای متقاضیان شرکت در کنکور سراسری، اطلاع از این کد ضروری است. چرا که هر داوطلب برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود و ثبت آن در فرم نام نویسی کنکور سراسری، باید به کد منطقه اخذ مدرک تحصیلی خود دسترسی داشته باشد.

کد منطقه تحصیلی هر داوطلب، بر اساس محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم تعیین می‌شود و به محل سکونت فعلی داوطلب، ارتباطی ندارد. با توجه به امکان تغییر کد‌های مناطق تحصیلی در هر سال، نمی‌توان به طور قطع لیستی از آن‌ها را فراهم کرد؛ بنابراین داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری، کد مربوط به منطقه خود را دریافت کنند.

همزمان با شروع ثبت نام کنکور سراسری، سامانه مربوط به دریافت کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شده است. بهتر است قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، کد منطقه تحصیلی خود را دریافت کنند و سپس وارد سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی dipcode.medu.ir شوند.

راهنمای دریافت کد منطقه و سوابق تحصیلی

- ابتدا وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شده و گزینه ” سراسری " را از قسمت راست سایت انتخاب کنید.

- سپس بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ " کلیک کنید.

- در سمت راست صفحه باز شده، گزینه ” بخش " را از منوی اطلاعات مورد نیاز انتخاب کنید.

- در این مرحله باید استان محل اخذ مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را انتخاب کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

- سپس لیستی از تمام مناطق استان مورد نظر نمایان می‌شود که شما باید کد مربوط به منطقه اخذ مدرک تحصیلی خود را از میان آن‌ها استخراج کنید. 

- به منظور دریافت کد سوابق تحصیلی به صفحه اول سامانه ثبت نام بازگردید و از منوی اصلی، گزینه دریافت کد سوابق تحصیلی را انتخاب کنید.

صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که حاوی شرایط و برخی توضیحات مربوطه است. پس از مطالعه آن‌ها به پایین صفحه مراجعه و عبارت ” برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید " را انتخاب کنید.

نکته مهم: در صورتی که داوطلب نسبت به دریافت کد تحصیلی خود اقدام نکند مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ نخواهد بود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: