کد خبر: ۲۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 17
شفاآنلاین-علیرضا محجوب، عوض حیدرپور، مهرداد لاهوتی به عنوان نمایندگان مخالف و ابراهیم نکو، ابراهیم کارخانه‌ای و غلامعلی جعفرزاده در موافقت با کلیات طرح استفساریه بند «ج» تبصره 16 قانون بودجه 93 سخن گفتند.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا محجوب گفت: برای حل مشکل جانبازان باید فکر اساسی کرد چون ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی حکم قانونی است ولی دستگاه‌ها اجرا نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران افزود: این استفساریه نیز مشکلی را حل نمی‌کند چون بودجه‌ای برای دستگاه‌ها پیش‌بینی نشده است.

ابراهیم نکو در موافقت با این استفساریه، گفت: این استفساریه بر حق ایثارگران تاکید می‌کند.

عوض حیدرپور در مخالفت با استفساریه مذکور، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فکری برای اجرای این وظیفه قانونی توسط دستگاه‌ها و بنیاد شهید برای تامین اعتبار آن بیندیشد.

ابراهیم کارخانه‌ای در موافقت با این طرح، گفت: اگر این استفساریه نوشته نمی‌شد خدمات سرپایی هم به ایثارگران ارائه نمی‌شد.

مهرداد لاهوتی در مخالفت با این استفساریه، گفت: اگرچه ممکن است چهار نفر جانباز در دستگاه‌های اجرایی نفوذ داشته باشند که هم از بنیاد شهید خدمات بگیرند و هم از دستگاه‌های اجرایی ولی ما باید به فکر جانبازانی باشیم که در خانه بر روی تخت افتاده و کاری از دستشان ساخته نیست.

غلامعلی جعفرزاده در موافقت با این طرح، گفت: ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی به جانبازان را در استفساریه، منع نکرده‌ایم.

نماینده دولت نیز در مخالفت با این استفساریه، گفت: این استفساریه دولت را در اجرا دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: چطور می‌توان هم کل بودجه ایثارگران و جانبازان را از دستگاه‌ها گرفت و یکجا به بنیاد شهید اختصاص داد و هم دستگاه‌های اجرایی را مکلف به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی کرد، آن هم وقتی که بودجه مربوطه به بنیاد شهید اختصاص یافته است.

پس از مشروح مذاکرات، مجلس وارد رای‌گیری شد که از 216 نماینده حاضر در جلسه، 160 رای موافق، 19 رای مخالف و پنج رای ممتنع صادر شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: