کد خبر: ۲۵۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 09
چندین طرح و پروژه در حوزه معاونت توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری نیز در جهت آموزش و نگهداری و توانبخشی مددجویان و معلولین ضایعه نخاعی امروز در شهر اراک افتتاح شد
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اولین مرکز غیردولتی شبانه روزی تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شدید و خیلی شدید غرب کشور در اراک راه اندازی شد.

به گزارش شفاآنلاین، زهرا امینی امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در حاشیه افتتاح پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزایی بهزیستی<rehabilitation>، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر افتتاح 56 پروژه در سطح استان مرکزی برنامه‌ریزی شده بود که 35 واحد آن واحد مسکونی مددجویی و 15 واحد اشتغازایی برای مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

وی افزود: همچنین  چندین طرح و پروژه در حوزه معاونت توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری نیز در جهت آموزش و نگهداری و توانبخشی مددجویان و معلولین ضایعه نخاعی امروز در شهر اراک افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها افتتاح اولین مرکز تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شبانه روزی غرب کشور با ظرفیت 30 نفر در سطح شهر اراک بود که در حال حاضر 7 نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند و 6 مددجوی دیگر نیز در حال انجام آزمایشات اولیه برای ورود به این مرکز هستند.

امینی بیان کرد: ارائه خدمات پزشکی پرستاری، فیزیوتراپی و کاردرمانی و خدمات آموزشی و حرفه‌ای از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.

 وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های امروز، افتتاح مرکز روزانه نگهداری معلولان جسمی و حرکتی بالای 14 سال  با ظرفیت 50 نفر، مرکز روزانه اوتیسم با ظرفیت 50 نفر برای رده سنی 2 تا 18 سال، دو مهدکودک و یک پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر اراک بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در چند سال اخیر اموری در حوزه مراکز تخصصی نظیر مراکز توان‌بخشی سالمندان، معلولان، کلینیک‌های مددکاری، مراکز مشاوره، درمان اعتیاد و غیره را به مردم سپرده که نتیجه بسیار خوبی را به‌ دنبال داشته است و اکنون بسیاری از خدمات تخصصی در این مراکز غیردولتی به مددجویان ارائه می‌شود.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: