کد خبر: ۲۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 07
با توجه به بهبود وضعیت بهداشت عمومی و ایمن سازی افراد موجب بروز بیماری‌های عفونی می شود و امروزه ایران در بسیاری از بیماری‌ها مانند مالاریا در شرف دریافت گواهی حذف قرار دارد
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امروزه ایران در بسیاری از بیماری‌ها مانند مالاریا در شرف دریافت گواهی حذف قرار دارد.

به گزارش شفاآنلاین، مهین جمشیدی عضو کمیته کنترل عفونت بیمارستان<Hospital> فیروزگر و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به وضعیت بیماری‌های عفونی در کشور اظهار کرد: امروزه با توجه به بهبود وضعیت بهداشت عمومی و ایمن سازی افراد موجب بروز بیماری‌های عفونی می شود و امروزه ایران در بسیاری از بیماری‌ها مانند مالاریا در شرف دریافت گواهی حذف قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: امروزه در کشورمان به ویژه مناطق گرمسیر شیوع بیماری‌های عفونی بیشتر است، اما خوشبختانه با توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در کشور کار پیشگیری و مقابله با بیماری‌های عفونی به خوبی در کشور انجام می‌شود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث افزایش مقاومت میکروبی می‌شود

او تأکید کرد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در هنگام ابتلا به بیماری‌های عفونی باعث ایجاد مقاومت‌های میکروبی می‌شود و متأسفانه امروزه تقاضا برای مصرف آنتی بیوتیک در بین مردم و مراجعه کنندگان به پزشکان افزایش پیدا کرده است و همین مسئله باعث بروز مقاومت میکروبی در بین افراد می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: در برخی موارد بیماران به خاطر یک عارضه ساده در بیمارستان بستری می‌شوند، اما عفونت‌های بیمارستانی ممکن است در دراز مدت بستری شوند و همین مسئله باعث مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک شوند.

او گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی رعایت بهداشت و به خصوص شست دست با آب و صابون است، افراد باید تلاش زیادی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی انجام دهند، زیرا هزینه‌های درمان بیماری‌های عفونی خیلی بیشتر از پیشگیری است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار