کد خبر: ۲۵۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 06
روش‌های درمانی جدید در مورد سرطان‌ در ایران تقریبا همپای کشورهای پیشرفته است و گاهی هم جلوتر از برخی از آن‌ها حرکت می‌کنیم
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روش‌های درمانی جدید در مورد سرطان‌ در ایران تقریبا همپای کشورهای پیشرفته است و گاهی هم جلوتر از برخی از آن‌ها حرکت می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر اسماعیل اکبری روز پنجشنبه در سمپوزیوم سرطان از آزمایشگاه تا بالین در سالن همایش پژوهشگاه رویان افزود: سال به سال توفیقات بیشتری در افزایش طول عمر بیماران سرطانی در کشور به دست می‌آوریم.

وی ادامه داد: در برخی سرطان با وجود اینکه در مراحل بالاتری بیماران شناسایی می شوند اما نتیجه فعالیت های درمانی تقریبا هم سطح کشورهای پیشرفته است.

اکبری با اشاره به اینکه سرطان سینه در همه دنیا تقریبا رتبه اول را دارد، گفت: شایع ترین سرطان در مردان و زنان ایرانی، سرطان سینه است. ایران توفیق خوبی در کنترل و درمان این سرطان داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: سرطان معده جز ۱۰ سرطان شایع دنیا نیست اما در ایران هنوز جز ۱۰ سرطان شایع است.

اکبری به فعالیت های مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: در سال حدود هزار مورد عمل جراحی سرطان پستان در مرکز تحقیقات داریم که رقم بالایی است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: بسیار قدرتمندانه در حوزه درمان سرطان وارد شدیم، از سوی دیگر این مرکز حرف های نو در درمان سرطان هایی مانند معده، کورکتال (روده بزرگ) و حتی پانکراس (لوزالمعده) ارائه کرده است.

اکبری با اشاره به اینکه در ایران، سرطان بعد از بیماری های قلبی و عروقی  دومین علت مرگ و میر است، گفت: در گذشته در کشورهای ثروتمند سرطان، بعد از بیماری های قلب و عروق، دومین عامل مرگ بود اما الان این کشورها قلب و عروق را به دو بخش عروق و  بیماری های عروق قلب تقسیم کردند که با این کار سرطان اولین عامل مرگ و میر شده است. این کار شاید برای جاذبه بیشتر کارهای تحقیقاتی انجام گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: