کد خبر: ۲۵۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 06
پژوهشگاه رویان با موضوع تولید مثل در عرصه پزشکی وارد شده که یکی از نیازهای اساسی جامعه به شمار می رود و توانسته خدمات بسیار خوبی در این زمینه به بیماران ارائه کند
سلامت>شفا آنلاین>رئیس پژوهشگاه رویان به پیشرفت های کشور در حوزه ناباروری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز ناباوری در کشور فعالیت است.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالحسین شاهوردی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین سمپوزیوم "ایمیون سل تراپی"، مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت در سالن همایش بیمارستان طبی کودکان افزود: همکاران ما در مجموعه جهاد دانشگاهی نقش موثری در توسعه و آموزش دانش این حوزه داشتند.

وی ادامه داد: پژوهشگاه رویان با موضوع تولید مثل در عرصه پزشکی وارد شده که یکی از نیازهای اساسی جامعه به شمار می رود و توانسته خدمات بسیار خوبی در این زمینه به بیماران ارائه کند.

شاهوردی افزود: تجربه ما در موضوع تولید مثل، عرصه های جدیدی را به روی پژوهشگاه رویان باز کرده است. از سوی دیگر در دهه های اخیر اتفاقات بزرگی در عرصه پزشکی رخ داده و  تلاش محققان سبب شده تا راه های جدیدی برای درمان برخی از بیماری های صعب العلاج ایجاد شود تا بتوانیم گوشه ای از درد بیماران را کم کنیم.

شاهوردی افزود: در برخی از بیماری ها با ویرایش ژن، می توان سلامتی را به آن فرد باز گردان به این دلیل در پژوهشگاه رویان برای پزشکی آینده فکر اساسی شده و کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی، پزشکی آینده را مبتنی بر پزشکی شخصی محور عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه رویان در زمینه درمان های دقیق و موثر و همچنین پزشکی مبتنی بر فرد، کارهای خوبی در دست انجام دارد.

رییس پژوهشگاه رویان به برخی از کارآزمایی بالینی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: بیشتر کارآزمایی رویان با همکاری مراکز خوب کشور انجام می شود تا بتوانیم در عرصه های جدید پزشکی حرفی جدی برای زدن داشته باشیم.

وی، سال ۲۰۵۰ را سال مهندسی بافت اعلام کرد و افزود: با انجام کارهای مشارکتی، می توان کارهای بزرگی را انجام داد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: