کد خبر: ۲۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 17
شفاآنلاین-طبق آمار گزارش شده محققان انگلیسی، تعداد خودکشی های ناشی از بیکاری و بحران اقتصادی اروپا و شمال آمریکا، منجر به خودکشی 10 هزار نفر، شده است.
به گزارش شفاآنلاین به نقل از مجله British Journal of Psychiatry ، بیکاری سبب فشار روانی و برهم زدن سلامت روح افراد می شود و در نهایت آنها را به خودکشی وامی دارد که تعداد آنها را در منطقه اروپا و آمریکا به طور روز افزون بالا برده است.

در این پژوهش آمده است که آمار خودکشی در اروپا تا سال 2007 کاهش یافته بود ولی در سال 2009، 6.5 درصد افزایش یافت و این افزایش تا سال 2011 پایدار بود.

میزان خودکشی در کانادا نیز بر اثر رکود اقتصادی افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که از دست دادن خانه های مسکونی به علت بدهی و بیکاری، مهمترین عوامل خطرساز هستند.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که آمار خود کشی در بسیاری از کشورها مانند سوئد، فنلاند و استرالیا با وجود بیکاری و بحران اقتصادی افزایش نداشته است که می تواند به دلیل فعالیت سرویس های اجتماعی در جهت سلامت روان باشد.

برخی از متخصصان روان پزشک بر این باورند که مشاوره، آموزش، حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب دیده، عوامل موثری در جلوگیری از خودکشی و بروز افکار منفی در مواقع بحران است.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه آکسفورد و مدرسه پزشکی London School of Hygiene & Tropical Medicine در 24 کشور در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و کانادا انجام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: