کد خبر: ۲۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 04
علیرضا زالی در اولین جلسه شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به فعالیت های ارزنده ای که در شورای اخلاق دانشگاه انجام شده، دگرگونی در راهبردهای نوین این شورا را در ابعاد اجرایی آن خواستار شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پاسخ منطقی به مسائل شرعی و معنوی در بیمارستان ها را یک ضرورت دانست.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی در اولین جلسه شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به فعالیت های ارزنده ای که در شورای اخلاق دانشگاه انجام شده، دگرگونی در راهبردهای نوین این شورا را در ابعاد اجرایی آن خواستار شد.

وی، توجه به اخلاق پزشکی را مسئله استراتژیک دانشگاه معرفی کرد و اظهار امیدواری کرد که نقش محوری اخلاق به صور کلی و جزئی با برگزاری این جلسات دردانشگاه تبیین شود.

زالی گفت: باید اخلاق موضوع اساسی حوزه سلامت باشد و در دانشگاه برای ارتقا آن چاره اندیشی شود.

وی، مستندسازی و طراحی موضوعات مبتلا به را راه حل مناسبی برای طرح سرفصل های اخلاق پزشکی در دانشگاه دانست و توضیح داد: ایجاد کمیته های اخلاق پزشکی مختلف در حوزه های درمان، آموزش و بهداشت ضمن بازنگری و توجه به بازمهندسی این حوزه راهبرد موثری برای ارتقا این مهم است.

زالی ادامه داد: باید در محیط های دانشگاهی پروتکل های اخلاقی متناسب با شرایط دانشگاه و توجه به سرفصل های کشوری اجرایی و مستقر شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مملو از اسوه های اخلاقی است، بهره مندی از این ذخائر ارزشمند علمی و اخلاقی را ضروری ذکر کرد.

طراحی کوریکلوم های اخلاقی، درسنامه های علمی و پودمان های اخلاقی با محوریت کرامت انسانی از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و توضیح داد: باید ضمن بازنگری و توجه به مسائل نوین و جنبه های حرفه ای اصول اخلاق پزشکی این مدل ها در دانشگاه اجرا شود.

وی در ادامه از طراحی نظام نامه آموزشی جدید متناسب با فراگیران دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح باید به صورت پایلوت در کمیته های اخلاقی بیمارستانها اجرا شود.

زالی، پاسخ منطقی به مسائل شرعی و معنوی در بیمارستان ها را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: آموزش و نهادینه کردن اخلاق حرفه ای و پزشکی باید بازبان، ذائقه و گفتمان دانشجویان هماهنگ باشد و برای ترویج این مهم به طور خاص مدل سازی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: