کد خبر: ۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 17
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین: به طور معمول افراد بر اهمیت مصرف آب واقف اند حال آن که در این میان افراد گوناگونی با تبلیغات گسترده ای ازجمله عرضه آب های معدنی، اکسیژن دار، انرژی زا و نوشابه ها تا 80 درصد در راستای جذب مشتری قدم بر می دارند اما رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران تنها بر مصرف آب های معمولی سالم و تمیز تأکید داشته وخواستارتوجه مردم ومسولان مربوطه به اين موضوع است.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در خصوص آب های غیر طبیعی اظهار داشت: بر خلاف تبلیغات گسترده و گمراه کننده باصراحت اعلام مي كنم اين نوع آب ها برای بدن موثر نیستند.

وی آب های اکسیژن دار را برای بدن بی فایده دانست و افزود: زیرا اکسیژن از راه مجاری تنفسی وارد بدن می شود نه از راه خوراکی ها و دستگاه گوارش.

وی ادامه داد: این گونه آب ها به دلیل وجود کالری و املاح بالا منجر به بروز عوارضی نظیر چاقی، پوکی استخوان و ناراحتی های دستگاه گوارش می شود.ضمنا به این که مصرف آنها انرژی زا و تقویتی است نباید توجه شود.

فوق تخصص گوارش خواستار شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت ارشاد از این گونه تبلیغات گمراه کننده جلوگیری نمایند زیرا تا 80 درصد آنها فقط باهدف جلب مشتری وسوآوري است.

به گفته وی تا زمان دسترسی به آب های سالم، تمیز و معمولی، نیازی به مصرف آب های غیر طبیعی نیست زیرا بدن همیشه احتیاجی به املاح بیش از حد معمول ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: