کد خبر: ۲۵۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 02
کودکانی که به بادام زمینی آلرژی دارند به منظور جلوگیری از هرگونه شوک حساسیتی باید از مصرف هر مقدار از این خوردنی پرهیز کنند. با این حال برای بهره‌گیری از مزایای داروی پالفورزیا و به منظور مصون‌سازی و کاهش خطر واکنش‌های آلرژیک، قرار گرفتن در معرض این ماده خوراکی ضرورت پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اولین دارو برای درمان آلرژی به بادام زمینی در کودکان را تایید کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، این دارو موسوم به "پالفورزیا" (Palforzia) برای کودکان بین ۴ تا ۱۷ سال قابل استفاده بوده و به منظور به حداقل رساندن میزان بروز و شدت واکنش آلرژیکِ کودک به بادام زمینی تولید شده است، چرا که قرار گرفتن در معرض حتی مقادیر کمی از بادام زمینی برای افرادی که به این ماده خوراکی آلرژی دارند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به گفته متخصصان، کودکانی که به بادام زمینی آلرژی دارند به منظور جلوگیری از هرگونه شوک حساسیتی باید از مصرف هر مقدار از این خوردنی پرهیز کنند. با این حال برای بهره‌گیری از مزایای داروی پالفورزیا و به منظور مصون‌سازی و کاهش خطر واکنش‌های آلرژیک، قرار گرفتن در معرض این ماده خوراکی ضرورت پیدا می‌کند.

برای افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی، قرار گرفتن در معرض بادام زمینی می‌تواند منجر به علائمی مانند گرفتگی، سوء هاضمه، کهیر، تورم و حتی غش یا سرگیجه شود.

درمان جدید اساساً با در معرض قرار دادن کودکان در برابر دوزهای کنترل شده از پروتئین بادام زمینی تا رسیدن به یک سطح نگهدارنده و ایجاد نوعی از مصونیت در کودک عمل می‌کند.

در یک آزمایش صورت گرفته توسط تولیدکنندگان این دارو، دو سوم از کودکان  پس از درمان ماهانه قادر به خوردن معادل دو بادام زمینی بدون علائم آلرژیک بودند. ممکن است لازم باشد که بیماران به مدت شش ماه یا بیشتر از این درمان استفاده کنند و حدود ۹ درصد از کودکانی که این دارو را دریافت کردند به دلیل شدید بودن واکنش‌های آلرژیک مجبور به قطع روند درمان شدند.

آنافیلاکسی یا بیش دفاعی ممکن است در هر زمان با مصرف پالفورزیا رخ دهد اما بیماران در طول و پس از افزایش دوز اولیه و اولین دوز از هر سطح با بالاترین میزان خطر مواجه‌اند. اگر بیمار اولین دوز افزایش یافته را تحمل کند، می‌تواند مصرف روزانه این دارو را در خانه ادامه دهد.

پالفورزیا به شکل پودری تهیه می‌شود که از بادام زمینی واقعی به دست آمده و برای مصرف باید با مواد غذایی نیمه جامد مانند ماست یا سس سیب مخلوط شود. 

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، ارائه دهندگان این دارو ملزم‌اند به بیماران یا مراقبان آن‌ها مشاوره دهند که داروی اپی نفرین قابلِ تزریق را نیز تهیه کنند تا در هر زمان برای استفاده، آماده و در دسترس باشد. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد و درمان اولیه آن، تزریق اپی نفرین است که در بعضی مواقع با سایر داروها ترکیب می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: