کد خبر: ۲۵۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 29
ماندگاری تیم پزشکی و پیراپزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت و دکتر نمکی است که در این زمینه، ساخت محل اقامت این نیروها در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد که ماندگاری تیم پزشکی و پیراپزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در یکصد و دهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران بیان کرد: ماندگاری تیم پزشکی و پیراپزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت و دکتر نمکی است که در این زمینه، ساخت محل اقامت این نیروها در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است؛ چون یکی از مواردی که باعث ماندگاری نیروها می‌شود، زیست پزشک در بیمارستان‌های مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی حتما در ساعات و روزهای مختلف به ویژه ایام شلوغ و مناسبتی از بیمارستان‌ها به صورت سرزده بازدید کنند و بر فرایند ارائه خدمات به بیماران در مراکز درمانی نظارت داشته باشند.

تاکنون ۶۰ شرکت تسهیل‌گر گردشگری سلامت ایجاد شده است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین نامه شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت گفت: تاکنون ۶۰ شرکت تسهیل گر در مدت زمان بسیار کوتاه ایجاد شده و از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم که رقابت با بخش خصوصی در پذیرش گردشگران سلامت را کنار بگذارند.

وی افزود: هدف ما فقط پذیرش گردشگران در بیمارستان‌های دولتی نیست و تقویت گردشگری سلامت از طریق همکاری و تعامل با شرکت‌های تسهیل گر از خدشه دار شدن پزشکی ایران بین مردم سایر کشورها و برخی تخلفات گذشته جلوگیری می‌کند.

الکترونیکی کردن خدمات سلامت

جان بابایی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که از سیاست‌های وزارت بهداشت است، پروژه دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن پرونده و خدمات سلامت است که حوزه درمان و توسعه بیشترین بهره را از این حوزه می‌برد.

وی ادامه داد: در این راستا،  یکی از بزرگترین اقداماتی که در سال جاری انجام شد، تبادل الکترونیک اسناد بیمارستانی بود و هدف ما در این حوزه، حذف اسناد کاغذی در فرایند رسیدگی بیمه‌ها و صورت حساب مکانیزه و شفاف سازی کسورات بوده است و سال آینده به طور کامل کاغذ از اسناد بیمارستانی حذف می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر بخواهیم راهنماهای بالینی را اجرا و در ارائه خدمات مدیریت کنیم و علاوه بر تغییر رفتار در بیمه‌ها و ارائه کنندگان خدمات، هزینه‌ها را مدیریت کنیم همه ما باید حتما به اجرای نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک کمک کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: