کد خبر: ۲۵۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 29
با توجه به این که سه دانشگاه علوم پزشکی در قالب بیمارستان‌های زیر مجموعه خود در استان تهران فعالیت می‌کنند، دو بیمارستان از هر دانشگاه علوم‌پزشکی به نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی معرفی شده است تا بیماران با زخم باز را به این مراکز برده و خدمات مربوطه را دریافت کنند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت در واکنش به انتقادات اخیر پلیس و بهزیستی از وزارت بهداشت مبنی بر عدم همکاری در پذیرش معتادان متجاهر دارای زخم‌باز، بااشاره به معرفی و فعالیت 6 بیمارستان در این باره در عین حال از بدهی 150 میلیارد ریالی بهزیستی به این بیمارستان‌ها در این خصوص خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مهدی شادنوش ، با بیان اینکه تعریف پروتکل‌های درمانی در کشور به عهده وزارت بهداشت است، گفت: این وزارت بهداشت است که می‌گوید روش‌های درمانی باید چگونه باشد که بر همین مبنا در خصوص بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت، طی جلسات متعددی که با نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی داشته‌ایم، اعلام کردیم که نیازی به جداسازی بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت از سایرین در کمپ‌های نگهداری نیست، اما صرفا اگر بیمار مبتلا به این دو بیماری را شناسایی و به ما معرفی کنند، ضمن آنکه پزشک معرف بیمار مورد تشویق ما قرار خواهد گرفت؛ کلیه هزینه‌های درمانی این بیماران نیز به صورت رایگان از سوی وزارت بهداشت تقبل خواهد شد.

وی در خصوص روند رسیدگی به معتادان متجاهر دارای زخم باز، تصریح کرد: با توجه به این که سه دانشگاه علوم پزشکی در قالب بیمارستان‌های زیر مجموعه خود در استان تهران فعالیت می‌کنند، دو بیمارستان از هر دانشگاه علوم‌پزشکی به نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی معرفی شده است تا بیماران با زخم باز را به این مراکز برده و خدمات مربوطه را دریافت کنند.

شادنوش در پاسخ به سوال در خصوص اظهارات سازمان بهزیستی مبنی بر عدم پذیرش معتادان متجاهر در شش بیمارستان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت، گفت: گاهی ممکن است کارمندی در جایی تخلفی کند که باید بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد. وزارت بهداشت به صورت مکرر اعلام کرده است که اگر کسی در بیمارستان‌ها خارج از چارچوب ابلاغیه‌های ما عمل کند حتما با تخلف مذکور برخورد کرده و رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد. از طرف دیگر گاه ممکن است رضایت بیمار برای سیر درمان اخذ شود که این کار بر اساس قوانین حقوقی کشور باید بدون هیچ استثنایی صورت گیرد.

وی همچنین به اعتبارات این مهم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات درمانی این بیماران نزد سازمان بهزیستی است و علی‌رغم اینکه در جلسات متعدد و به شکل مکرر سازمان بهزیستی تعهد کرده که توافقنامه‌ای با بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمت به این افراد امضا کند که هزینه‌های درمانی آنها را پرداخت کند، اما هنوز این توافقنامه امضا نشده است.

شادنوش این را هم گفت که امضای این توافق‌نامه در شرایطی به تعویق می‌افتد که تنها در شهر تهران بالغ بر 150 میلیارد ریال اسناد مطالبات بیمارستان‌ها به علت نبود تفاهم‌نامه‌ در این خصوص هنوز پرداخت نشده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه عدم امضای توافق‌نامه با تاکید فروان رئیس سازمان بهزیستی همچنان به تعویق می‌افتد، اظهار کرد:  نه سال گذشته و نه امسال، سازمان بهزیستی، توافق‌نامه‌ای با بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمت به معتادان متجاهر امضا نکرده است.

وی همچنین در خصوص اظهارات معاون سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه کیت آزمایش ایدز به میزان کافی از سوی وزارت بهداشت در اختیار این سازمان قرار نگرفته است،‌ تصریح کرد: این موضوع باعث تاسف است که دوستان به جای اینکه مشکلات خود را در جلسات مشترک وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی مطرح کنند،‌ اقدام به عنوان کردن آن در رسانه‌ها می‌کنند که شایسته یک جامعه مدنی دارای ساختار اداری نیست. در جلسات متعدد تاکید شده که پوشش این خدمات به صورت رایگان از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود و اگر کسی مشکلی داشته با ما در میان نگذاشته است.

شادنوش تاکید کرد: همواره اعلام کرده‌ایم بیمار را شناسایی و به ما معرفی کنید. آنچه که وجود دارد این است که مسئولین محترم ملی که در سطح کشوری اقدام به ارائه خدمت می‌کنند در نظر بگیرند که کشور در شرایط ویژه قرار دارد و ممکن است گاهی در هماهنگی‌ها یا امکانات با محدودیتی روبرو باشیم، اما انتظار اصلی ما صحبت رو در روی مسئولان سازمان بهزیستی در خصوص مشکلات با خودمان است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: