کد خبر: ۲۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 27
ویروس کرونا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شد که موجب بروز بیماری‌هایی مشابه سرماخوردگی در انسان و حیوانات می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>روزنامه گاردین به نقل از کارشناسان هشدار داد به احتمال زیاد نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا آلوده شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، این هشدار در حالی مطرح شده که دولت بریتانیا با درخواست‌هایی برای اطمینان دادن به مردم درباره آمادگی خدمات بهداشت ملی (ان.اچ.اس) برای مقابله با هرگونه مورد آلوده در این کشور در چند روز آینده مواجه است.

« نیل فراگسون » کارشناس بهداشت عمومی در موسسه عالی آموزشی امپریال کالج لندن در این زمینه گفت: در بهترین حالت گمان ما این است که ۱۰۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند هر چند که تاکنون تقریبا آلودگی ۲ هزار نفر آلوده تائید شده است و عمده این افراد در شهر ووهان چین هستند که این ویروس از آن جا گسترش یافت.

وی افزود:‌ دیر یا زود با این مورد مواجه خواهیم شد. تعداد زیادی از گردشگران چینی اکنون در  اروپا بسر می‌برند. ما به زودی مواردی را در این کشور خواهیم داشت مگر اینکه چین برای کنترل این ویروس اقدامی انجام دهد؛ تردید دارم که این اتفاق امکان‌پذیرباشد.

هر چند تاکنون آزمایش مثبتی درباره آلودگی به کرونا در بریتانیا گزارش نشده است اما حزب کارگر این کشور از دولت انگلیس خواسته است به مردم اطمینان دهد که خدمات بهداشت ملی می‌تواند با شیوع این ویروس مقابله کند به ویژه اینکه اکنون با مشکلات ناشی از  فصل آنفولانزای زمستانی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

« جاناتان اشوارث » وزیر بهداشت در سایه در این زمینه گفت: ان.اچ.اس در زمستان امسال تحت فشار زیادی قرار دارد و اعضای آن تاکنون به سختی مشغول کار هستند و  بیمارستان‌ها با ازدحام جمعیت مواجه‌اند. لازم است که وزیران اطمینان دهند طرح‌هایی دارند که تضمین می‌کند به اندازه کافی ظرفیت برای رسیدگی به موارد آلوده به ویروس در صورت نیاز وجود دارد.

« پریتی پتل » وزیر کشور انگلیس نیز تاکید کرد که دولت همه اقدامات احتیاطی را به کار بسته است هر چند که با انتقادهایی درباره تاخیر در اطلاع‌رسانی به هزاران نفر از مردمی که در هفته‌های اخیراز ووهان به بریتانیا بازگشته‌اند، مواجه هستند.

تاکنون نزدیک به ۴۰ مورد آلوده به ویروس در خارج از چین مشاهده شده که شامل سه مورد ابتلا در هر یک از کشورهای آمریکا و فرانسه است. همه ۵۶ مورد تلف شده در نتیجه ابتلا به این ویروس در چین بوده است و این افراد به طور عمده مسن و با مشکلات اولیه سلامت مواجه بوده‌اند که مبارزه با این ویروس را برای آنها دشوار کرد.

شبکه خبری الجزیره نیز شمار افرادی را که تاکنون در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند، ۸۰ تن نفر و افراد آلوده به این بیماری را  بیش از ۲ هزار ۸۰۰ نفر گزارش کرده است.

ویروس کرونا که گمان می‌رود شیوع آن از  اواخر سال گذشته میلادی در یک بازار مواد غذایی دریایی در شهر ووهانِ استان هوبی در مرکز چین آغاز شد، اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۲۱ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه و پرتغال نیز گسترش یافته است.

کمیسیون بهداشت ملی چین دیروز(دوشنبه ششم بهمن‌ماه) اعلام کرد تاکنون ۵۱ تن از مبتلایان به ویروس کرونا درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند که بیانگر پیشرفت این کشور در مقابله با درمان این ویروس ناشناخته است.

ویروس کرونا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شد که موجب بروز بیماری‌هایی مشابه سرماخوردگی در انسان و حیوانات می‌شود.

از علایم اصلی این بیماری، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی بوده و بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه بدون دلیل نیز داشته باشد.

در موارد حاد مشکلات گوارشی همچون اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: