کد خبر: ۲۵۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 25
اقدام سخیف صورت گرفته از سوی این فرد، کاری بسیار جاهلانه و نسنجیده بود. این حرکت به هیچ عنوان علمی و یا دینی نبود و وی با این اقدام هم به علم، هم به دین و هم روحانیت ضربه وارد کرده‌ است
شفا آنلاین>سلامت>استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با محکوم کردن اقدام یکی از مدعیان طب اسلامی مبنی بر آتش زدن یکی از کتب قدیمی ماخذ پزشکی، بر لزوم موضع‌گیری و برخورد جدی با این موضوع تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حبیب الله پیروی - فوق تخصص جراحی عروق و از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقبیح و محکوم کردن اقدام به کتاب‌سوزی، اظهار کرد: اقدام سخیف صورت گرفته از سوی این فرد، کاری بسیار جاهلانه و نسنجیده بود. این حرکت به هیچ عنوان علمی و یا دینی نبود و وی با این اقدام هم به علم، هم به دین و هم روحانیت ضربه وارد کرده‌ است.

رییس بخش پیوند بیمارستان طالقانی اینگونه حرکات و عکس‌العمل‌ها را کمال بی سوادی و ندانم کاری عنوان کرد و گفت: قطعا باید در مقابل این اقدام موضع‌گیری شده و این فرد باید پاسخگو باشد؛ چراکه اینگونه حرکات‌ برای اعتقادات اسلامی، روحانیت و کشور اثرات منفی در سطح ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با این فرد، اظهار کرد: باید با انتشار مطالبی عنوان شود که اقدام این فرد، نقطه نظرات شخصی وی بوده و به دین، روحانیت و علم ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدام نسنجیده اگر مغرضانه نباشد قطعا از روی نادانی و ندانم کاری است، گفت: بنا به صحبت علمای بزرگ اصلا چیزی به اسم طب اسلامی نداریم و آتش زدن کتاب به این بهانه حرکتی جاهلانه است.

پیروی در خاتمه با اشاره به سیر علمی از گذشته تا به امروز و با بیان اینکه علوم طب در گذشته و امروز مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: چیزی به نام طب اسلامی نداریم و تنها طب مطرح در این رابطه طب سنتی و یا دارویی است که آن هم یک محدوده‌ای دارد و به تنهایی در درمان پاسخگو نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: