کد خبر: ۲۵۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 25
یکی از محورهای اصلی که در کنگره جراحان فک و صورت امسال و بیشترین زمان را در پنل ها به خود اختصاص داده مربوط به ناهنجاری‌های شکاف لب و کام و موارد مربوط به آن است که در واقع درمان‌های تیمی بلند مدت را مد نظر قرار داده ایم تا بتوان برای این بیماران که اکثراً از قشر محروم جامعه هستند، خدمات قابل قبولی ارائه داد
شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی کنگره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین، بروز مشکلات و عوارض جراحی را به حداقل می رساند

به گزارش شفاآنلاین ، کاظم خیابانی دبیر علمی هیجدهمین کنگره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران و دهمین همایش ایمپلنت خلیج فارس گفت: کنگره جراحان دهان، فک و صورت دارای پنل‌های مختلفی در محورهای متعدد است که سعی کردیم اکثریت موضوعات این رشته را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: کار جالبی که سعی داریم انجام دهیم این است که در هر پنل افرادی با دانش روز حضور داشته باشند و با اضافه کردن سخنرانان خارجی به هر پنل یک سازگارسازی دانش افراد ایجاد شده و محورها و عناوین همه با هم هماهنگ گردد. برای این منظور نیز گروه‌های علمی هر پنل از مدت‌ها پیش تشکیل شده و به طور کلی می‌توان گفت این‌کنگره موضوع محور است.

خیابانی تصریح کرد: به عنوان مثال در آسیب شناسی و بازسازی در ناحیه فک و صورت در یک پنل افراد با تخصص‌های مختلف و تحت هدایت یک مسئول و هماهنگ کننده پنل دور هم جمع شده اند تا در نهایت به یک نتیجه قابل قبول و قابل استفاده کلینیکی برسیم.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی که در کنگره جراحان فک و صورت امسال و بیشترین زمان را در پنل ها به خود اختصاص داده مربوط به ناهنجاری‌های شکاف لب و کام و موارد مربوط به آن است که در واقع درمان‌های تیمی بلند مدت را مد نظر قرار داده ایم تا بتوان برای این بیماران<patients> که اکثراً از قشر محروم جامعه هستند، خدمات قابل قبولی ارائه داد.

این متخصص جراحی دهان و فک و صورت، تاکید کرد: ما در این کنگره سعی کرده ایم تا جایی که می‌توانیم روش‌های نوین و درمان‌های تیمی را بازگو کنیم، درمان‌هایی که در بلند مدت بشود تا جای ممکن بیماران را به حالت مطلوب از لحاظ زیبایی چهره و عملکرد، تکلم، تغذیه و…، برسانیم.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های شگرف دهه گذشته در این رشته همگام با تحول سریع علوم و فن آوری در عرصه‌های مختلف دانش، محرک و مشوق متخصصین این رشته در به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌های تشخیصی و درمانی بوده به طوری که فن آوری نوین از مرحله طراحی فراتر رفته و قدم در حیطه عمل و جراحی گذاشته است.

خیابانی افزود: خوشبختانه بسیاری از همکاران در کشور ما از این قافله عقب نمانده و به رغم محدودیت‌ها، در بسیاری موارد همسطح و همطراز با کشورهای پیشرفته در عرصه تکنولوژی‌های نوین فعالیت می‌کنند. استفاده از تکنولوژی‌های نوین نه تنها امکان برخورداری از بهترین درمان‌ها را به بیماران می‌دهد، در عین حال بروز مشکلات و عوارض جراحی را به حداقل می‌رساند.

هجدهمین کنگره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با شعار «جراحی با کمترین عوارض با رویکرد ویژه به تکنولوژی‌های نوین»، از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ۱۳۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. همچنین در کنار این رویداد، دهمین سمپوزیوم ایمپلنت خلیج فارس و هشتمین سمپوزیوم پژوهشی محققین جوان برگزار می‌گردد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: