کد خبر: ۲۵۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 23
دکتر مریم حضرتی با بیان اینکه مناطق محروم و کم برخوردار، بیشترین نیاز را به پرستاران جامعه دارند بر توسعه خدمات پرستاری در این مناطق تاکید کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینڪه مناطق محروم و کم برخوردار، بیشترین نیاز را به پرستاران جامعه دارند بر توسعه خدمات پرستاری در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مریم حضرتی در سفر به استان هرمزگان و در بازدید از بیمارستان بشاگرد بر نقش مهم پرستاران در سلامت جامعه تاکیدکرد و اظهارداشت: آگاه سازی نسبت به سبک زندگی سالم و آموزش های خود مراقبتی در مناطقی مانند بشاگرد و روستاهای آن به دلیل پراکندگی و بعد مسافت تا مرکز استان برای دریافت خدمات درمانی مطلوب موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

 وی یکی از مشکلات پرستاران در مناطق محروم و کم برخودار را عدم وجود پانسیون های مناسب دانست و افزود: متاسفانه در بیمارستان بشاگرد پانسیون های پرستاری و سایر گروهها در داخل بخش ها تامین شده و اصلا وضعیت مناسبی ندارد و همین وضعیت در برخی بیمارستانهای مناطق محروم دیگر کشور نیز وجود دارد که ماندگاری پرستار در این مناطق را سخت می کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به کمبود شدید نیروی گروههای پرستاری اشاره کرد و گفت: اگرچه امسال ۹ هزار پرستار در مرحله جذب هستند اما این موضوع تنها یک دهم نیاز ما را در مراکز درمانی تامین می کند.

وی تردد گروههای پرستاری و کادر درمانی غیر بومی بیمارستان بشاگرد و اعزام بالای نیرو را از دیگر مشکلات این دانشگاه دانست که نیازمند بازنگری فوری است.

دکتر حضرتی در بازدید از بیمارستان بشاگرد از بخش های مختلف این‌ بیمارستان نیز گفت: خوشبختانه بیمارستان به لحاظ امکانات و تجهیزات، شرایط مناسبی دارد اما این امکانات و تجهیزات نیازمند نیروی انسانی متخصص است.

معاون‌ پرستاری از بخش های اورژانس،  بستری،  زایمان،  دیالیز، اتاق عمل و پانسیونهای پرستاری بازدید کرد و به صورت صمیمی با مراجعه کنندگان و پرستاران دیدار و گفتگو کرد.

در این‌ بازدید دکتر لیلا عظیمی سرپرست اداره کل توانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اعضای هیات مدیره نظام پرستاری بندرعباس دکتر حضرتی را همراهی کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: