کد خبر: ۲۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
جراح کلیه، مجاری ادرار و دستگاه تناسلی در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- جراح کلیه، مجاری ادرار و دستگاه تناسلی گفت: بر اساس مطالعات چند سال اخیر، مشخص شده 25درصد از زوج های ایرانی به نوعی ناباروری را تجربه می کنند حال آن که تنها 5 درصد آنها نابارور باقی می مانند.

دکتر سراج الدین وحیدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر علل ناباروری را گوناگون و متعدد دانست و افزود: به طور کلی علل آن به 3 دسته قبل از بیضوی، بیضوی و بعد از بیضوی نیز تقسیم می شود.

وی ادامه داد: علل قبل از بیضوی ناشی از مشکلات ژنتیک و هورمونی است، اما زمانی که بیضه مشکل دارد مانند افراد مبتلا به اختلالاتی در هیپوفیز- عدم نزول به موقع بیضه ها و اشکالات ذاتی که منجر به ناباروری می شود علل بیضوی نامیده می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: حال آن که علل انسدادی که در راه های منی بر وجود دارد منجر به ناباروری مردان می شود که این یعنی همان علل بعد از بیضوی.

وی اشکالات محیط زیست را که به طور روزانه در حال افزایش است یکی ازعوامل بروز ناباروری مردان دانست و گفت: در واقع یکسری علل مادرزادی، اشکالات شدید آناتومیک و عادات بد غذایی بر ناباروری مردان دامن زده است.

وی تأکید کرد:استفاده مداوم از لپ تاپ و امواجی که از طریق گوشی های موبایل ساطع می شود مردان را در معرض ابتلا به ناباروری قرار می دهد. البته این امر به خوبی اثبات نشده اما در هر صورت مطرح است.

وحیدی عفونت های ادراری و رفتارهای پرخطر جنسی را از دیگر عوامل افزایش آمار ابتلا به ناباروری برشمرد و هشدار داد: استفاده مکرر از مواد شوینده، حرارت زیاد، کار در محیط های گرم، عفونت های مکرر سیستم ادراری تناسلی، اجتناب از استعمال سیگار و مواد مخدر و استفاده از لباس های تنگ و چسبان بر ناباروری مردان دامن می زند.

فلوشیپ ناباروری مردان، درمان های ناباروری را در کشورمان بسیار سطح بالا و در حد کشورهای پیشرفته دنیا دانست به گونه ای که برای درمان نیازی به خروج از کشور وجود ندارد.

وی در خصوص حمایت بیمه ها از خدمات و داروهای ناباروری به خبرنگار شفا آنلاین گفت: هزینه های درمان نوین ناباروری نیز بسیار گران است که نیازمند همت مسئولین برای تحت پوشش دهی این هزینه ها است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرزو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
0
عالی بود... مرسی از شما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: