کد خبر: ۲۴۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 2020January 20
بررسی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد اعمال خشونت علیه کودکان به خصوص در میان خانواده‌های فقیر آمریکایی بیشتر است و این احساس عدم حمایت اجتماعی در دراز مدت هم فعالیت مغز کودکان را دچار مشکل می‌کند و هم باعث افزایش ابتلای آن‌ها به دیابت، سرطان و دیگر بیماری‌های صعب العلاج می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>خشونت علیه کودکان یک مشکل جدی در آمریکاست و محققان این کشور می‌گویند قرار گرفتن بچه‌ها در معرض خشونت باعث تغییرات منفی و غیرقابل جبران در مغز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، بررسی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد اعمال خشونت علیه کودکان به خصوص در میان خانواده‌های فقیر آمریکایی بیشتر است و این احساس عدم حمایت اجتماعی در دراز مدت هم فعالیت مغز کودکان را دچار مشکل می‌کند و هم باعث افزایش ابتلای آن‌ها به دیابت، سرطان و دیگر بیماری‌های صعب العلاج می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان می‌گویند کودکانی که در معرض خشونت بوده اند، در بزرگسالی بیشتر احساس ترس و استرس می‌کنند و در برابر تهدیدات ساده واکنش‌های غیرمعقولی نشان می‌دهند. این بررسی با مطالعه ۱۷۷ نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله انجام شده و نشان می‌دهد مشکل یادشده به خصوص در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار و افراد زیر خط فقر در ایالات متحده حادتر است.

محققان مغز داوطلبان را با ام آرآی اسکن کردند و به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن کودکان در معرض خشونت ارتباط میان بخش‌هایی از مغز را مختل می‌کند که باید در برابر تهدید‌های مختلف واکنش معقول و متناسب نشان دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: