کد خبر: ۲۴۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020January 19
حوزه توریسم سلامت می تواند بازوی قدرتمندی برای اقتصاد کشور باشد، علی الخصوص در شرایطی که تحریم ها بسیاری از حوزه ها را نشانه گرفته اند، مسلماً بحث گردشگری سلامت قادر است کشور را از برخی بحران های اقتصادی برهاند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، توریسم سلامت را بازویی قدرتمند برای اقتصاد کشور خواند و گفت: شرکت‌های تسهیل‌گری گردشگری سلامت چند ماهی است که ایجاد شده است اما شاهد هستیم که کیفیت خدمات توریست درمانی در کشور به مراتب بهتر شده و اتفاقات کم نظیری در این حوزه رخ داده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا  عسکری در نخستین نشست مشترک بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت و مدیران عامل شرکت‌های تسهیل‌گر دارای مجوز از وزارت بهداشت گفت:  حوزه توریسم سلامت می تواند بازوی قدرتمندی برای اقتصاد کشور باشد، علی الخصوص در شرایطی که تحریم ها بسیاری از حوزه ها را نشانه گرفته اند، مسلماً بحث گردشگری سلامت قادر است کشور را از برخی بحران های  اقتصادی برهاند.

عسکری افزود: دلالان، گردشگری سلامت کشور را مجالی برای سوداگری خود یافته اند و سبب آشفتگی این صنعت هستند. بنابراین تغییر مسیر در ادامه راه یک ضرورت انکار ناپذیر جهت شفافیت هرچه بیشتر است.

وی افزود: برای تغییر باید از خودمان در وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تابعه شروع کنیم. یکی از تغییرات این است که توانمندی بیمارستان‌ها در ارائه خدمت را هر چه بیشتر افزایش دهیم تا خدمات با کیفیت قابل توجه ارائه شود.

مدیرکل اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: وقتی یک گردشگر سلامت با سطح انتظار خاصی وارد کشور می‌شود باید این انتظارات برآورده شود. به همین علت استانداردهای اعتباربخشی سختگیرانه‌تری اعمال و انتظارات جدیدی اضافه شد، از جمله اینکه بیمارستان‌های فعال در این عرصه باید سایت اطلاع رسانی پویا داشته و کارشناسان آگاه به زبان‌های خارجه را در اختیار داشته باشند. سایت این بیمارستان‌ها در واقع باید مسیر درمان را از ابتدا تا انتها مشخص کند. کف انتظار این است که مسیر درمان بیمار در بیمارستان‌ها شفاف باشد و ثبت دقیق بیماران در سامانه‌های موجود مورد تایید است.

عسکری اضافه کرد: این یک واقعیت است که هم از نظر کیفیت کادر درمان و تجهیزات پزشکی نه تنها هیچ کم نداریم بلکه از بسیاری از نقاط دنیا بهتر هستیم.   اما باید ارائه خدمات به نحوی باشد که برای بیمار خارجی اعتماد حداکثری ایجاد کند.

وی گفت: ایران در زمینه ارائه خدمات گردشگری سلامت حرف های زیادی برای گفتن دارد و اگر چنین نبود با وجود این همه مشکلاتی که در عرصه تبلیغاتی برای کشور ایجاد کرده اند، این همه اقبال گردشگران سلامت و بیماران خارجی را برای دریافت خدمات درمانی در کشورمان را شاهد نبودیم.

مدیرکل اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: این آبرو را آسان به دست نیاورده‌ایم بلکه در قرون مختلف و با تلاش دلسوزان این عرصه ایجاد شد. بنابراین سختگیری هایی در این حوزه صورت گرفت تا سطح خدمات بیمارستان‌های فعال در زمینه جذب بیمار خارجی بالا رود. تمام تلاش ما این است در این زمینه با آبرو و قدرتمند ظاهر شویم و دست همه ارکان اجرایی کشور در این راه را به گرمی می‌فشاریم تا راه گذشته را بهتر از پیش بپیماییم.

وی ادامه داد: با اینکه شرکت‌های تسهیل‌گری گردشگری سلامت چند ماهی است که ایجاد شده است، اما شاهد هستیم که کیفیت خدمات توریست درمانی در کشور به مراتب بهتر شده است و اتفاقات کم نظیری رخ داده است. روسای بیمارستان‌ها باید با شرکت‌های تسهیل‌گر سلامت تعامل کنند تا از نیازهای یکدیگر آگاه شوند و این مسیر را با هم طی کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عسکری گفت: باید بپذیریم که توریستی که در حوزه سلامت خدمات دریافت می‌کند با یک توریست طبیعی یا تاریخی تفاوت دارد و بنابراین ضرورت ایجاد زمینه برای فربهی هر چه بیشتر دست اندرکاران این عرصه در قالب ایحاد تسهیل‌گران سلامت انکار ناپذیر است.

مدیرکل اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: درخواست ما از همه دست اندرکاران خدمات گردشگری سلامت اعم از شرکت‌های تسهیلگر، بیمارستان‌ها، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، اتاق بازرگانی که در این مدت ما را کمک کرده اند این است که همکاری ها را افزایش دهند تا مسیر را بهتر طی کنیم و با تعامل بیشتر بتوانیم شاهد ارتقای بسیار چشمگیر کشور در حوزه گردشگری سلامت که یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی کشور است، باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: