کد خبر: ۲۴۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
بیماری سپتیسمی در زنان بیش از مردان شایع است و بیش از ۴۰ درصد موارد در کودکان کمتر از پنج سال مشاهده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه آماری نشان می‌دهد که بیماری سپتیسمی (گند خونی) بیش از دو برابر آنچه تاکنون تصور می‌شده در جهان قربانی می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که بیماری سپتیسمی (نوعی التهاب که تمامی بدن را فرا می‌گیرد و به دلیل عفونت پیش می‌آید) بیش از آنچه تصور می‌شود در دنیا قربانی می‌گیرد و بیشترین آمار تلفات این بیماری به کودکان ساکن در مناطق فقیر اختصاص دارد.

سپتیسمی واکنش خارج از کنترل سیستم ایمنی به عفونتی است که به اندام‌های بدن آسیب وارد می‌کند. افرادی که از بیماری جان سالم به در می‌برند ممکن است در مابقی عمر خود دچار مشکلات و ناتوانی‌هایی شوند.

در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۸.۹ میلیون مورد ابتلا به بیماری سپتیسمی و ۱۱ میلیون مورد فوت بر اثر این بیماری در جهان گزارش شده به طوری که در این سال از هر پنج مورد فوتی یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مرگ و میر ناشی از بیماری سپتیسمی خیلی بیش از ارقامی است که پیش از این برآورد شده است به ویژه اینکه این بیماری قابل پیشگیری و درمان است.

در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط ۸۵ درصد از موارد ابتلا به این بیماری گزارش می‌شود که از آن جمله می‌توان به آفریقای سیاه، جنوب، شرق و جنوب شرق آسیا اشاره کرد.

در این بررسی آمده است: بیماری سپتیسمی در زنان بیش از مردان شایع است و بیش از ۴۰ درصد موارد در کودکان کمتر از پنج سال مشاهده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: