کد خبر: ۲۴۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 27
شفا آنلاین:دکتر مریم میکانیک- متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری- به سوالات مطرح شده ازسوی کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.
سلام من 40 سالمه و یک هفته از قاعدگیم گذشته دراین مدت نزدیکی داشتم ولی قرص اورژانسی مصرف کردم. دوبار نزدیکی داشتم بار اول سه روز مانده بود به پریودیم نزدیکی داشتم ولی قرص نخوردم ولی بعد سه روز پریود شودم ولی این ماه چهار روز یه هفته می شه ازم گذشته ولی پریود نشدم و تست بارداری دادم اونم منفی بود درد پریودی دارم سه هفته می شه ولی پریود نمی شم می ترسم برم دکتر چون دوبار کورتاژ کردم حالا نمیدونم چکار کنم میشه راهنمایی کنید

آزمایش بارداری بدهند و در صورت منفی بودن آمپول پروژسترون ۵۰ چهار عدد عضلانی استفاده کنند یا قرص دیدروژسترون 10 میلی گرمی ده عدد روزی یک عدد مصرف کنند

 سلام من ۴۰ سالمه و امسال دوران قاعدگی نامنظمی داشتم و اینکه در سال ۹۸ سه بار پریود شدم ممکن است که علایم یائسگی باشد؟

بهتر است هر ماه پروژسترون مصرف کنند تا پریود شوند اگر ای تاخیر ها ی طولانی در عادت شدن  زیاد اتفاق بیفتد و فرد یائسه نباشد منجر به هیپر پلازی و بیماری اندومتر رحم می شود باید آزمایشات  هورمونیTSH و FSH وEsteradiol درخواست شود.

سلام من 14 روز پیش باهمسرم رابطه داشتم .سریعا قرص اورژانسی مصرف کردم .الان 11 روز میگذرد و هنوز پریود نشدم ولی زیر دلم و کمرم درد میکنه آیا باردار هستم؟

مصرف قرص اورژانسی، پیشگیری مطمئنی نیست برای پاره شدن اتفاقی کاندوم مصرف میشود .الان بهتره آزمایش خون  بارداری بدهید از یک روش مطمئن ضد بارداری استفاده کنید.

 سلام. من چند بار با همسرم رابطه مقعدی داشتم. هیچ کدوم ما آلوده به ویروس نیستیم آیا مشکلی برامون پیش میاد یا خیر؟

هیچوقت نمی شود از عدم وجود بیماریهای واگیر جنسی مطمئن بود علاوه براین ارتباط مقعدی برای زن عوارضی نظیر صدمه به اسفنکتر و فیشر و زخم در مقعد ،ایجاد خواهد کرد.

سلام خسته نباشید.من به خاطر نامنظمی سیکل ماهیانه ام تا دو ماه قرص ضدبارداری استفاده کردم.اما ماه سوم تقریبا اواسط ماه قرصم را قطع کردم و یه هفته زودتر از زمان موعد پریود شدم. الان باید دوباره قرصامو از روز ۵ ام شروع کنم؟

قرص های ضد بارداری باید مرتب و هر شب استفاده شوند تا دچار عوارض بهم ریختگی عادت و حاملگی ناخواسته نشوند.در اولین نوبت شروع قرص می شود از روز اول تا پنجم استفاده کرد ولی در ماههای بعدی شروع بسته بعدی نباید بیشتر از یک هفته از قطع قرص باشد.

سلام من ۲۷سالمه و ۱۴روز از دوره‌ی قاعدگی‌ام عقب افتاده و دوبار بی بی چک گذاشتم منفی بود و پیشگیری باکاندوم داشتم . در این زمان آنفولانزا گرفتم؛ ممکن است از عوارض داروهای آنفولانزا باشد؟ 

آنفولانزا باعث تاخیر عادت ماهیانه نمی شود

آیا اگر دختر و پسر هر دو مبتلا به بیماری ایدز نباشند و رابطه مقعدی بدون کاندوم داشته باشند دچار ایدز میشوند؟

باید ابتلا به بیماری داشت تا انتقال داد ولی بیماری ها در مرحله نهفته که هنوز علائم ایجاد نکرده اند قابل انتقال هستند.

 سلام ،من یکبار با یک زن مشکوک از جلو رابطه داشتم،ولی منی را بیرون ریختم به نظرتون ایدز گرفتم؟

انتقال بیماری از نزدیکی از طریق  واژن هم به مرد یا زن امکان پذیر است و بدون  ریختن منی، مرد می تواند از زنی بیماری بگیرد و آن از طریق خراش هاو زخم هایی است که در واژن ممکن است حین نزدیکی ایجاد شده باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: