کد خبر: ۲۴۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
تجمع بیش از حد چربی یا سلولیت‌های روی پوست باعث می‌شود تا وزن زیاد افراد حتی با فعالیت‌های سنگین و تحرکات ورزشی، سخت کاهش پیدا کند، ولی درصورت ذخیره سلول‌های چربی در بدن به راحتی می‌توان با رژیم‌های غذایی، تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی، وزن بدن را کاهش داد
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: تجمع سلول‌های چربی در نقاط مختلف بدن با عنوان سلولیت شناخته شده است.

به گزارش شفاآنلاین، نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره سلولیت‌های روی پوست گفت: به تجمع سلول‌های چربی در نقاط مختلف بدن مانند شکم، پهلو، پا، بازو و پشت بدن سلولیت گفته می‌شود.

او افزود: تجمع سلول‌های چربی یا سلولیت باعث جلوگیری از نفوذ عروق خونی به آن‌ها می‌شوند و در نتیجه باعث سخت شدن خروج چربی از  سلول‌های بدن خواهند شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به علت‌های به وجود آمدن سلولیت اظهار کرد: سلول‌های چربی بیشتر در میان بانوان به علت‌های گوناگون مانند تغییرات هورمونی ، چاق و لاغر کردن زیاد، کم کاری تیروئید، آلودگی هوا، زایمان و ژنتیک به وجود می‌آیند.

جوزدانی تصریح کرد: تجمع بیش از حد چربی یا سلولیت‌های روی پوست باعث می‌شود تا وزن زیاد افراد حتی با فعالیت‌های سنگین و تحرکات ورزشی، سخت کاهش پیدا کند، ولی درصورت ذخیره سلول‌های چربی در بدن به راحتی می‌توان با رژیم‌های غذایی، تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی، وزن بدن را کاهش داد.

ماساژ درمانی باعث کمرنگ شدن سلولیت‌های چربی می‌شود

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره درمان سلولیت‌های چربی گفت: ماساژ درمانی باعث کمرنگ شدن سلولیت‌های چربی و شفاف شدن پوست افراد چاق می‌شود؛ اکنون در برخی کشورها ماساژ درمانی را به صورت دستی و ماشینی به عنوان موثر‌ترین روش در جهت کاهش سلولیت‌های چربی انجام می‌دهند.

جوزدانی با اشاره به تاثیر ماساژ درمانی گفت: ماساژ درمانی در یک ناحیه مشخص بدن باعث افزایش گردش خون در همان قسمت، بازشدن و خروج سلول‌های چربی و سلولیت‌ها می‌شود.

سلولیت های کدام نواحی بدن دیرتر بهبود می یابند؟

جوزدانی ادامه داد: سلولیت‌های نواحی شکم، پهلو، بازو و پشت بدن بسیار راحت از بین می‌روند، اما در نواحی پا به علت مقاوم بودن آن‌ها خیلی سخت بهبود می‌یابند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی در از بین بردن سلولیت‌ها اظهار کرد: سلولیت در افراد اصطلاحا با نام «پوست پرتقالی» شناخته شده است که درمان آن‌ها از طریق انجام حرکات ورزشی بسیار کند کاهش می‌یابند، اما می‌توان با فعالیت‌های ورزشی ذخیره‌های چربی را نابود کرد.

جوزدانی در پایان گفت: از نظر متخصصان تغذیه و رژیم درمانی در سر تا سر جهان تنها راه موثر برای از بین بردن سلول‌های چربی در نواحی مختلف بدن، رعایت رژیم‌های غذایی کم چرب، استفاده از میوه و سبزیجات تازه، مصرف گوشت کم چرب و فعالیت‌های مناسب ورزشی مانند ۳۰ دقیقه پیاده روی در طول روز می‌توانند در بهبود و ازبین بردن سلولیت‌ها نقش موثر و مفیدی داشته باشند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: