کد خبر: ۲۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 15
شفاآنلاين -رئیس بیمارستان پزشکی ـ ورزشی نورافشار با اعلام آغاز به کار نخستین مدرسه تابستانی سلامت و توانبخشی ویژه کودکان دارای نیازهای خاص گفت: ثبت‌نام در این مدرسه از امروز ممکن شده و کلاس‌ها از ۲ هفته دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش شفاآنلاين،امین کردی با اعلام این خبر گفت: نخستین مدرسه تابستانی سلامت و توانبخشی ویژه کودکان دارای نیازهای خاص در ۴ حیطه کودکان دچار مشکل چاقی، کجی ستون فقرات، اوتیسم و فلج مغزی فعالیت خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که استثنایی نیز به مانند دیگر کودکان در فصل تابستان نیاز به تفریح و سرگرمی دارند، افزود: هزینه کلاس‌های این مدرسه ۵۰۰ هزار تومان است و از خانواده‌هایی که توانمندی مالی دارند، هزینه اخذ شده، اما هلال احمر هزینه‌های خانواده‌های نیازمند را تقبل کرده است.

دکتر کردی با بیان این که کلاس‌های مختلف این مدرسه ۱۰ تا ۱۵ نفر و ۲ روز در هفته به مدت ۲ ماه در محل بیمارستان توانبخشی نورافشار برگزار می‌شود، اذعان کرد: هدف از فعالیت چنین مدرسه‌ای استفاده کودکان خاص از محیط فرهنگی در کنار تحقق اهداف توانبخشی است؛ چراکه بسیاری از این کودکان با دریافت آموزش‌های صحیح شیوه زندگی می‌توانند زندگی بهتری در آینده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها برای افراد بین ۶ تا ۱۵ سال که دارای یکی از این اختلالات باشند راه‌اندازی شده و موسیقی‌درمانی، آب‌درمانی، استفاده از یوگا و …  از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این کودکان است.

رئیس بیمارستان پزشکی ـ ورزشی نورافشار همچنین با اشاره به اینکه میزان ابتلای افراد به چاقی در دنیا در حال افزایش است، گفت: یک‌سوم زنان و حدود ۲۰ درصد مردان مبتلا به چاقی هستند که این آمار در برخی از کشورها به ۵۰ درصد نیز رسیده است.

وی همچنین درباره افزایش میزان چاقی در کودکان هشدار داد و گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد کودکان، چاق هستند که مهم‌ترین علت آن فعالیت بدنی کم، مصرف غذاهای آماده و فشارهای روحی- روانی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: