کد خبر: ۲۴۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 2020January 14
این مراکز درمانی که تاکنون بهره برداری از چندین مورد از آنها آغاز شده، بخش هایی همچون ۱۰ تخت بستری در هر مرکز و رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و اورژانس را در خود جای داده اند
شفاآنلاین>سلامت>بنیاد مستضعفان با عاملیت بنیاد علوی در دو محور کمک به ساخت و تجهیز فضاهای درمانی و مشارکت در پروژه های حمایتی در حوزه بهداشتی درمانی وارد عمل شده است.

به گزارش شفاآنلاین، بنیاد مستضعفان علاوه بر مشارکت در احداث بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی با هماهنگی وزارت بهداشت، سیاست های راهبردی خود را مورد بازتعریف قرار داده و در عرصه توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی وارد فاز جدیدی شد.

در همین راستا بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان پروژه احداث ۴۱ مرکز سلامت شبانه روزی در مناطق محروم شناسایی شده توسط وزارت بهداشت را در دستور کار قرار داد و اعتباری ۱۱۰ میلیارد تومانی در این زمینه اختصاص داد.

این مراکز درمانی که تاکنون بهره برداری از چندین مورد از آنها آغاز شده، بخش هایی همچون ۱۰ تخت بستری در هر مرکز و رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و اورژانس را در خود جای داده اند.

براساس گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، پس از ساخت این مراکز درمانی توسط بنیاد علوی و تجهیز هرکدام توسط وزارت بهداشت، بنیاد مستضعفان برای هر یک از این مراکز نیز دو دستگاه آمبولانس در نظر گرفته است.

توسعه این مراکز کوچک بستر درمان در کنار بیمارستان های بزرگ از آن جهت حائز اهمیت است که تمرکز زدایی، توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی و دسترسی بیشتر مناطق محروم را در پی دارد و باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه های تردد و اسکان مردم در امور درمانی خواهد شد.

 افتتاح مرکز درمانی شبانه روزی در دهلران

مرکز سلامت شبانه روزی در بخش دشت عباس از شهرستان دهلران (استان ایلام) یکی از این مراکز است که در مراسمی با حضور مسئولان محلی و محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی افتتاح شد.

منصوری در این مراسم با اشاره به سبقه دشت عباس در دوران دفاع مقدس، خدمت به مردم این منطقه را وظیفه دستگاه هایی همچون بنیاد مستضعفان دانست و تاکید کرد: کارهای زیادی در مناطق محروم انجام شده و در حال انجام است اما حجم محرومیت ها، همچنان کار جهادی و انقلابی می طلبد. قطعا ما بدهکار همه مستضعفان هستیم.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: