کد خبر: ۲۴۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020January 12
قرص‌های رانیتیدین تولیدی شرکت Northwind Pharmaceuticals شامل این جمع‌آوری می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی ایالات متحده از جمع آوری (ریکال) دو نوع داروی معده از داروخانه‌های این کشور به دلیل احتمال سرطان‌زا بودن آن‌ها خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده از قرار گرفتن دو داروی معده دیگر در فهرست داروهایی خبر داد که به دلیل وجود میزان ناچیزی از ترکیبات سرطان‌زا از بازار دارویی این کشور جمع‌آوری شده‌اند.

این ترکیب سرطان‌زا موسوم به N-Nitrosodimethylamine ماده سمی زیست محیطی است که در غذا و آب یافت می‌شود و طبق بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) در فهرست مواد سرطان‌زا قرار دارد. وجود این ترکیب به میزان ناچیز در داروهای کاهش فشار خون از قبیل والزارتان، موجب ریکال شماری از این داروها از داروخانه‌ها شده است.

بنابر گزارش‌ها احتمال وجود ترکیب N-Nitrosodimethylamine در داروی معده موسوم به زانتاک و انواع عمومی این دارو، تولید شرکت‌های دارویی آمریکایی برای اولین بار در ماه سپتامبر مطرح شد.

همچنین ریکال جدید داروی معده روز پنج شنبه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام شد که شامل کپسول‌های رانیتیدین هیدروکلراید تولید شده توسط شرکت Appco Pharma در دوزهای ۱۵۰ و ۳۰۰ میلی‌گرم با تاریخ انقضای آوریل/مه ۲۰۲۱ میلادی است. همچنین قرص‌های رانیتیدین تولیدی شرکت Northwind Pharmaceuticals شامل این جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این در حالیست که هیچ یک از این دو شرکت گزارشی در مورد عوارض جانبی این داروها منتشر نکرده‌اند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: