کد خبر: ۲۴۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۸ - 2020January 06
شفاآنلاین:رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دوران گذار دانشگاه از نسل سوم به نسل چهارم تاکید کرد: علوم پزشکی بدون توجه به علوم انسانی نمی تواند به جایگاه واقعی خود یعنی پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه دست یابد.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه در جلسه ای که با حضور پروفسور ساشادینا استاد دین شناسی و اخلاق زیستی دانشگاه ویرجینیا، آیه الله دکتر محقق داماد عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه و عضو شورایعالی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی ، دکتر علی حائری مشاور عالی رییس دانشگاه و دکتر محمود عباسی دبیر شورای اخلاق دانشگاه و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار کرد:  در این دوران گذار نیازمند بهره گیری از اندیشه والای فرهیختگان علوم انسانی هستیم که به خوبی علوم پزشکی را می شناسند و نیازهای واقعی جامعه را درک می کنند.

 

وی با اشاره به پیشنهاد دکتر عباسی درباره راه اندازی دانشکده علوم انسانی و سلامت و تصویب کلیات آن در شورای دانشگاه در سال های گذشته، یادآور شد: این نیاز امروز بشدت احساس می شود و این موضوع را یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه می دانم که باید با قوت ادامه یابد.

 

دکتر زالی افزود: در نخستین گام با تشکیل شورای اخلاق دانشگاه زمینه تحول در این زمینه را در دستور کار قرار داده ایم و این مهم با حضور شخصیت های برجسته ای چون جناب آقای دکتر محقق در شورای اخلاق دانشگاه و بهره گیری از تجربیات بین المللی جناب پروفسور ساشادینا می تواند راه درست خود را بیابد.

 

رییس دانشگاه با اشاره به درخواست از از وزیر بهداشت، درمان و آموزش برای همراهی با راه اندازی دانشکده علوم انسانی و سلامت، گفت:هم اکنون نیز گروه هایی در دانشگاه داریم که در حوزه علوم انسانی فعالیت می کنند اما از تجارب اندیشمندان علوم انسانی و نظریه ها و تئوری های فلسفی بی بهره اند این دانشکده می تواند افق جدیدی فراروی ما در جهت نیل به دانشگاه نسل چهارم قرار دهد.

 

در این جلسه شرکت کنندگان ضمن استقبال از پیشنهادها و نظرات رییس دانشگاه آن را طلیعه درخشانی برای تحول در دانشگاه علوم پزشکی توصیف کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: