کد خبر: ۲۴۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 2020January 05
باید توجه داشت که گاهی ریکال دارو اتفاق می‌افتد و هر چند که نباید شاهد موارد این چنینی باشیم، اما در همه دنیا ریکال دارو وجود دارد و این مسئله امری طبیعی است
شفا آنلاین>سلامت>شیبانی گفت: من به ریکال محرمانه دارو اعتقاد ندارم و به نظرم باید این مسئله از سوی سازمان غذا و دارو شفاف شود.

به گزارش شفا آنلاین، شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی درباره ریکال ۱۸۰ قلم دارو یک شرکت ایرانی بیان کرد: باید توجه داشت که گاهی ریکال دارو اتفاق می‌افتد و هر چند که نباید شاهد موارد این چنینی باشیم، اما در همه دنیا ریکال دارو وجود دارد و این مسئله امری طبیعی است.

در ریکال باید اعتمادسازی صورت گیرد

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ادامه داد: در ریکال باید اعتمادسازی صورت گیرد سازمان غذا و دارو و اداره کل دارو به وظایف خود در ریکال دارو و نظارت بر کیفیت دارو‌ها به درستی عمل می‌کنند.

شیبانی بیان کرد: کمیته‌ای در سازمان غذا و دارو پس از ریکال دارو‌های این شرکت داروسازی تشکیل شد این کمیته به بررسی دارو‌ها پرداختند و در نهایت اعلام کردند که بسیاری از این دارو‌ها مشکل کیفی ندارد.

ریکال کیفیت داروهای ایرانی را زیر سوال نبرده است

او اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته که مردم از دارو‌های تولید داخل مصرف کرده‌اند میزان دارو‌های تولیدی باکیفیت در مقایسه با حجم ریکال بسیار بیشتر است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی تأکید کرد: من به ریکال محرمانه دارو اعتقاد ندارم و به نظرم باید این مسئله از سوی سازمان غذا و دارو شفاف شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: