کد خبر: ۲۴۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 2020January 05
مراکز مراقبت‌های طولانی مدت در زمینه پرستاری از بیماران دچار وضعیت حاد تصویب شده است و این گونه مراکز با هدف دسترسی همگانی به خدمات سلامت و مدیریت ارزان سازی خدمات حوزه بهداشت و درمان انجام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آیین نامه فعالیت مراکز مراقبت طولانی مدت از بیماران حاد در کشور تصویب شده است.

به گزارش شفاآنلاین، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به جایگاه علمی پرستاری کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر پرستاری کشورمان در جایگاه دوم در بین کشور‌های منطقه قرار دارد و ۲۵ درصد از تولیدات علم در حوزه بهداشت و درمان مربوط به رشته پرستاری است و امروزه ۱۶ مرکز تحقیقات و ۳۸ مجله علمی پژوهشی در کشور راه اندازی و مشغول به فعالیت است.

او تاکید کرد: امروزه راهنما‌های بالینی بیماران به صورت طبقه بندی تدوین شده است که این دایدان‌ها در راستای هزینه‌های اثر بخشی در کشور انجام گرفته است به طوری که در کشور‌های در حال توسعه بومی سازی راهنما‌های بالینی یکی از مسائل با اهمیت در حوزه سلامت محسوب می‌شود.

حضرتی ادامه داد: بومی سازی راهنما‌های بالینی کمک بزرگی به ارتقا عملکرد و ارائه مراقبت‌های پرستاری از بیماران می‌کند و برای بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلبی، انسدادی مزمن ریوی، سرطان<Cancer>، استاندارد‌های خدمات مراقبت در منزل تبیین شده است و در آینده‌ای نزدیک اینگونه اقدامات تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: رعایت اخلاق بالینی یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود و توسعه فرایند باعث ایجاد حساسیت‌های اخلاقی در مراکز درمانی می‌شود.

او گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری است و در سال ۹۵ آیین نامه راه اندازی مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل تدوین شده است و در حال حاضر بیش از ۸۵۰ مرکز فعال در زمینه هوم‌کر راه اندازی شده است که از این تعداد ۵۵۰ مرکز در مراحل اخذ موافقت اصولی است.

حضرتی یادآوری کرد: مراکز مراقبت‌های طولانی مدت در زمینه پرستاری از بیماران دچار وضعیت حاد تصویب شده است و این گونه مراکز با هدف دسترسی همگانی به خدمات سلامت و مدیریت ارزان سازی خدمات حوزه بهداشت و درمان انجام می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: