کد خبر: ۲۴۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۸ - 2020January 03
سردار قاسم سلیمانی که سال‌ها برای حفظ امنیت این سرزمین تلاش کرده بود، در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. جمعیت هلال احمر ایران این ترور و اقدام ضدبشری را محکوم کرده و فقدان این چهره پرتلاش را به مردم ایران و منطقه تسلیت می‌گوید
شفاآنلاین>سلامت>جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با صدور بیانیه ای، ضمن تسلیت این واقعه تلخ به مردم ایران و مسلمانان منطقه، این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، در این بیانیه آمده است:

سردار قاسم سلیمانی که سال‌ها برای حفظ امنیت این سرزمین تلاش کرده بود، در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. جمعیت هلال احمر<Red Crescent> ایران این ترور و اقدام ضدبشری را محکوم کرده و فقدان این چهره پرتلاش را به مردم ایران و منطقه تسلیت می‌گوید.

بر خلاف آنچه در برخی رسانه‌های جهان تبلیغ می‌شود، سردار سلیمانی چهره‌ای صلح طلب بود که برای بقای امنیت در منطقه تلاش می‌کرد.

او گروههای تندرو و افراطی را آتشی در خانه برادران اهل سنت می‌دانست و برای پایان رنج و خشونتی که بشر در منطقه خاورمیانه از جانب داعشی ها تحمل می‌کرد، تا پای جانش ایستاد. مقاومت او در برابر گروه‌های تندرو و افراطی که سربریدن انسان‌های بیگناه و خرید و فروش و بردگی زنان و کودکان کمترین جنایت شأن بود، هیچ گاه در راستای جنگ طلبی و آتش افروزی نبود.

علی رغم تبلیغات تروریسم بین الملل برای توجیه اقدام غیرقانونی و ضد بشری در ترور سردار سلیمانی او همواره و همیشه برای صلح و افزایش امنیت در منطقه تلاش کرده است.

 وادار کردن خشونت طلبان منطقه به تسلیم و برقراری آرامش در کشورهایی که همیشه مستعد جنگ افروزی‌های داخلی و خارجی بوده اند، بخشی از خدمات سردار سلیمانی به توسعه صلح است. پایان‌دادن به درگیری‌های نیروهای داخلی در عراق و نقش او در مذاکرات صلح سوریه را هم نباید نادیده گرفت. کارنامه سردار سلیمانی سرشار از تلاش برای صلح و برقراری امنیت است.

جمعیت هلال احمر ایران با تسلیت مجدد شهادت سردار سلیمانی، تاکید می‌کند صلح و آرامش نیاز و اولویت اول جهان و مخصوصاً منطقه خاورمیانه است و این اقدام غیرانسانی و خشونت آمیز آن هم به طور آشکار از سوی یک دولتِ مدعی حقوق بشر و مداخله جو در منطقه خاورمیانه خیانتی بزرگ به پاسداشت صلح و به بشریت خواهد بود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: