کد خبر: ۲۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۸ - 2020January 02
پوستتان را زیاد نشویید اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییردهید
شفاآنلاین>سلامت>همان‌طور که می‌دانید پوست صورت مهم‌ترین قسمت بدن بوده که همیشه در معرض نور آفتاب، سرما، آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، همان‌طور که می‌دانید پوست صورت مهم‌ترین قسمت بدن بوده که همیشه در معرض نور آفتاب، سرما، آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد از طرف دیگر پوست صورت تاثیر بسزایی در داشتن ظاهری زیبا دارد بنابراین مراقبت از آن امری ضروری است.

1- از خود در برابر نور خورشید مراقبت کنید

مهم‌ترین کار برای مراقبت از پوست، محافظت آن در برابر اشعه‌های زیان‌آور خورشید است. اشعه‌های فرابنفش نور خورشید می‌توانند موجب به وجود آمدن لکه‌های کک ومک و خال‌های خوش‌خیم و در بعضی موارد سرطان‌های بدخیم پوست شوند. درواقع می‌توان گفت که قسمت اصلی آسیب به پوست و پیر شدن آن ناشی از اشعه‌های نور خورشید است. برای جلوگیری از این اتفاق به توصیه‌های زیر عمل کنید:

- سعی کنید در ساعاتی که نور خورشید شدید است، حدود ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در محیط آزاد و در برابر نور خورشید قرار نگیرید و کارهایتان را برای ساعات دیگری برنامه‌ریزی کنید.

- لباس مناسب بپوشید. سعی کنید پوست بدنتان را بیشتر به وسیله لباس‌های مناسب در برابر نور خورشید محافظت کنید. مانند پیراهن‌های آستین بلند و کلاه‌های لبه‌دار بزرگ.

- پارچه‌هایی که بافت فشرده‌تری دارند مانند کتان در برابر پارچه‌هایی با بافت‌های شل و نفوذپذیر، مناسب‌تر هستند. این روزها خیلی از کارخانه‌ها برای لباس‌هایشان هم SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) تعیین می‌کنند.

- کرم ضدآفتاب بزنید. روی قسمت‌هایی از پوست بدنتان که در معرض نور آفتاب است همیشه کرم ضد آفتاب با SPF مناسب بمالید. کرم ضد آفتاب باید ۲۰ دقیقه پیش از رفتن به زیر نور خورشید استفاده شود و هر دو ساعت یا پس از تعریق شدید آن را تجدید کرد.

2- قدرت مرطوب کننده

«اگر فقط قدرت خريد يک محصول بهداشتي را داريد، يک مرطوب‌کننده خوب و مناسب بخريد.» دکتر روانارين، استاد دانشگاه نيويورک و رييس انجمن جراحان پوست آمريکا، پس از اين توصيه مي‌گويد: «گاهي وقت‌ها پوست شما تنها چيزي که لازم دارد، يک مرطوب‌کننده مناسب و يک شوينده ملايم است. پوست وقتي خشک است، چروک‌ها را بيشتر و واضح‌تر نشان مي‌دهد و باعث مي شود آدم پيرتر به نظر برسد.»

به نظر بيشتر متخصصان پوست، اگر شما 20 تا30 ساله باشيد، مرطوب‌کننده‌ها مي‌توانند از پوست شما در مقابل پيري زودرس محافظت کنند. در اين سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جايگزين بسياري از محصولات بهداشتي و محافظتي پوست شوند.

3- هر۲ سال یک بار مدل مو و آرایشتان را تغییر کند.

با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسید.» اگر زمان زیادی است که دست به چنین تغییراتی در ظاهرتان نزده‌اید، از مشاوران زیبایی و چهره‌پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتان کمک بگیرید.

پوستتان را زیاد نشویید اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییردهید.

متخصصان پوست می‌گویند یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است.

دکتر کراچ فیلد در این باره می‌گوید: «اگرچه بیشتر افراد علاقه دارند روزی چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند،

اما شستشوی زیاد نه تنها کمکی به پوست نمی‌کند، بلکه اگر از شوینده‌های سختی مانند صابون استفاده شود،‌ به پوست آسیب خواهد رساند.» شستن بیش از ۲ بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ‌های طبیعی پوست می‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمده‌ای دارند.

4- آب درمانی

باید:به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . "

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

5- مصرف موادغذایی سالم را فراموش نکنید.

یکی دیگر از راهکار های زیبایی صورت مصرف مواد غذایی سالم است و نقش مهمی در داشتن پوستی سالم و زیبا دارد. سعی کنید مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات، پروتئین و ویتامین‌ها را در برنامه غذایی خود جا دهید و به صورت روزانه این مواد را مصرف کنید. مواد غذایی سرشار از ویتامین C که چربی و قند کمی دارند منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان هستند که از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

مصرف مواد غذایی با قند پایین باعث کاهش ترشح انسولین در بدن می‌شود این امر موجب حفظ تعادل سلول‌ها می‌شود. از مصرف غذاهای بسیار تند، سرخ‌کرده، نمک و .. خودداری کرده و موادی همچون برنج، بلغور، جو دو سر را در برنامه غذایی خود جای دهید.

راز جوانی ابن سینا:

یکی از موارد مهم در مبحث سلامت و زیبایی پوست، نیکویی رنگ رخسار است. برای برخورداری از این ویژگی باید خون سالم و صالح در بدن جریان داشته باشد. مصرف غذاهای موثر در رفع کم‌خونی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. بهترین مواد غذایی خون‌ساز، ماءاللحم (عصاره گوشت)،‌ زرده تخم‌مرغ عسلی، نخود و انجیر هستند. مصرف زرده تخم‌مرغ عسلی حداقل هفته‌ای 3عدد در وعده صبحانه و مصرف عصاره گوشت بره گوسفند هفته‌ای یک تا دو مرتبه پیشنهاد می‌شود.

استفاده از غذاهای تهیه شده با نخود مثل فلافل و نخودآب (همراه با گوشت یا بدون گوشت) و همچنین خوردن سیر، پیاز و زیتون‌سیاه به همراه غذا هم می‌تواند در نیکویی رنگ پوست موثر باشد. علاوه بر اینها، جهت افزایش نفوذ خون در عروق زیرجلدی و ایجاد خوشرنگی چهره توصیه می‌شود از فلفل و زعفران در پخت غذاها استفاده کنید. در بعضی کتب نیز به نوشیدن آب کرفس جهت نیکویی رنگ رخسار اشاره شده است.بیتوته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: