به جز رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و پرسنل اداری که حقوق مصوب دارند، هیچ یک از اعضای منتخب دادسراهای سازمان، هیات های بدوی و تجدید نظر، هیات مدیره ها و روسای نظام پزشکی حقوق نمی گیرند و فعالیت آنها داوطلبانه و کاملا رایگان است
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، گفت: منتخبان مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی، حقوق مصوب نداشته و حتی حق جلسه هم دریافت نمی کنند.
به گزارش شفاآنلاین ، علی سالاریان، در خصوص درآمدهای نظام پزشکی، افزود: سازمان نظام پزشکی<Medical System> بودجه دولتی نداشته و هزینه آن از محل حق عضویت اعضا تامین می شود و بدیهی است که مخارج اجتناب ناپذیری مانند حقوق کارمندان و سایر هزینه های جاری از جمله جلسات متعدد دادسراها، هیات های بدوی، تجدید نظر و پیگیری اداری آنها وجود دارد که بخشی از آن از محل حق ثبت پرونده ها تامین می شود.
وی افزود: به جز رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و پرسنل اداری که حقوق مصوب دارند، هیچ یک از اعضای منتخب دادسراهای سازمان، هیات های بدوی و تجدید نظر، هیات مدیره ها و روسای نظام پزشکی حقوق نمی گیرند و فعالیت آنها داوطلبانه و کاملا رایگان است.
سالاریان ادامه داد: منتخبان مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی نیز حقوق مصوب نداشته و حتی حق جلسه هم دریافت نمی کنند، حتی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اینکه می تواند حقوق دریافت نماید اما در چندین دوره روسای کل این سازمان بدون دریافت حقوق و کاملا داوطلبانه به فعالیت پرداخته و حقوق خود را برای پیشبرد اهداف این سازمان استفاده نموده اند.
عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در مواردشکایت های اخلاقی و تعرفه ای سازمان حق ثبتی دریافت نمی کند،تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که دریافت حق ثبت شکایت خود مانعی برای ثبت شکایات غیر منطقی و بی پایه و اساس است.
سالاریان در خصوص دریافت تعرفه برای اعتراض و تجدید نظر در رای صادره پرونده ها جهت بررسی مجدد در هیات های تجدید نظر، خاطرنشان کرد: برای تجدید نظر تمامی پروسه های بدوی تکرار می شود و لذا دریافت حق ثبت برای تشکیل جلسات و گردش امور اداری با توجه به خودگردانی نظام پزشکی ها باز هم کفاف هزینه های جاری را نخواهد داد.
وی تاکید کرد: جامعه پزشکی به عنوان قشر فرهیخته و مورد وثوق مردم پاسخگویی را سرلوحه فعالیت حرفه ای خود می داند و علی رغم مشکلات و اجحاف هایی که در فعالیت حرفه ای با آن روبروست با خود پایشگری و رسیدگی به شکایات و گلایه های مردم از خدمات بهداشتی و درمانی توسط منتخبان خود به ارتقای سطح سلامت عموم جامعه کمک نموده و به اعتماد شایان توجه جامعه به این صنف پاسخ متقابل می دهد.مهر