کد خبر: ۲۴۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۸ - 2019December 27
تمام اقلام دارویی بیماران خاص تحت پوشش حداکثری بیمه قرار دارند و تقریباً هزینه خرید داروی بیماران خاص مانند تالاسمی رایگان است
شفا آنلاین>سلامت>جهانپور گفت: داروی داخلی بیماران خاص با همان قیمت قبلی و با کیفیت بالا و کمترین عوارض در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذ او دارو در خصوص شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر وجود مشکلاتی در زمینه تهیه داروی بیماران خاص به خصوص تالاسمی، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران خاص در سراسر کشور جود ندارد و علیرغم اعلام تحریم‌های ظالمانه که به دروغ گفته‌اند که دارو و تجهیزات پزشکی جزء تحریم‌ها نیست، اما تهیه اقلام دارویی و ملزومات مصرفی مورد نیاز بیماران دچار مشکلاتی شده است. با این حال وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده است تا در این خصوص آسیبی به مردم و بیماران وارد نشود.

سخنگوی سازمان غذاودارو ادامه داد: تمام اقلام دارویی بیماران خاص تحت پوشش حداکثری بیمه قرار دارند و تقریباً هزینه خرید داروی بیماران خاص مانند تالاسمی رایگان است.

جهانپور بیان کرد: اگر تغییری در قیمت داروی بیماران خاص ایجاد شود بیماران دارو‌ها را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند و گران شدن قیمت دارو باعث افزایش هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور نمی‌شود.

او گفت: کارخانه‌های داروسازی داخلی نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را تامین می‌کنند و خوشبختانه باید بگویم که دارو‌های داخلی بیماران خاص از کیفیت بالایی برخوردار است و تمامی استاندارد‌ها را دارد. همچنین دارو‌های تولید داخل از کمترین عوارض در هنگام مصرف برخوردار هستند.

سخنگوی سازمان غذاودارو یادآوری کرد: اگر بیماری بخواهد دارویی با برند خاصی را مصرف کند آن داروی مدنظر در بازار موجود است و فقط فرد بیمار باید مابه‌التفاوت داروی برند خارجی را بپردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: