کد خبر: ۲۴۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 2019December 25
آمریکایی‌ها علاوه بر تحریم مبادلات بانکی برای شرکت ماده اولیه دارو و تجهیزات پزشکی حتی به طور مستقیم با تحت فشار قرار دادن برخی شرکت‌ها در اروپا و آمریکا اقدام به تحریم برخی اقلام دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>به دنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای دچار چالش شده است.

به گزارش شفا آنلاین، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر تحریم مبادلات بانکی برای شرکت ماده اولیه دارو و تجهیزات پزشکی حتی به طور مستقیم با تحت فشار قرار دادن برخی شرکت‌ها در اروپا و آمریکا اقدام به تحریم برخی اقلام دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی می‌کنند.

او ادامه داد: به عنوان مثال یکی از شرکت‌های اروپایی با رفتاری خلاف موازین حقوق بین‌المللی اقدام به تحریم پانسمان بیماران پروانه‌ای یا EB کرده‌ است، اگر چه ما تلاش کردیم پانسمان‌ها را از مسیرهای دیگری تامین کنیم اما به هر حال این تحریم‌ها  در تامین پانسمان تاخیر ایجاد کرد.

آوا قربانی سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران شد

جهانپور با اشاره به مرگ دختر دو ساله خوزستانی به دلیل بیماری پروانه‌ای و مطرح شدن آن در سازمان ملل اظهار کرد: آوا قربانی سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران شد امیدواریم نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری در برابر ظالمانه و ضد بشری آمریکا سکوت نکنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تسلیت‌ نماینده آمریکا به خاطر مرگ آوا اظهار کرد: تسلیت نماینده آمریکا پس از طرح موضوع مرگ یک بیمار پروانه‌ای در سازمان ملل، به نوعی فرار آمریکایی‌ها در برابر فشار رسانه‌هاست.

تسلیت های دروغین آمریکایی‌ها در سایه تحریم ها

او تاکید کرد: اعتبار این تسلیت‌ها مثل همان دروغگو‌هایی است که می‌گفتند دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست اما بزرگترین دروغ آمریکایی‌ها به حساب می آید و شاهد آن بودیم که دارو و مواد اولیه مورد تحریم قرار گرفت.

جهانپور یادآوری کرد: اگر فشارهای آمریکایی‌ها تا حدی به مردم منتقل نشده است به دلیل نخواستن آمریکایی‌ها نیست بلکه ناشی از نتوانستن آنها و استفاده از ظرفیت تولید داخلی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: